DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
DSB EL 2005
(Retur til oversigt)Rejsegodsvogn med toldgodsrum og jernbanegodsrum. Trykluftbremse. Vakuumbremse. Skruebremse. Elektrisk belysning. Dampvarmeapparat i bremsekupe. Toilet. Kan løbe i tyske iltog.
Bygget af Scandia 1907. Ombygget 1940 med hvælvet tag samt dynamoanlæg system Rosenberg 24 Volt til vognens egenbelysning samt højtryksvarmeapparat i bremsekupe fra 1940. Omlitreret 1941 til EE 6455.
Længde:
15,19 m.
Bogietapafs.:
9 m.
Last:
9 tons
Taravægt:
26,5 tons
Bogieakselafs.:
2,5 m.
Beklædning:
Antal:
10 stk.
Ingeniøren
Spørg Fagfolket: Hvad er formålet med de V-formede skinner på den gamle lillebæltsbro?
Se billederne af utætheder og rust: Knippelsbro mistænkt for skjulte skader
Overvågning afslører: Skandaletog har kørt med løs container over det halve Fyn
Trods flere tilsyn og skærpede regler: Løse containere skøjter stadig rundt ved Storebælt
Spørg Fagfolket: Hvorfor er gelænder og lamper jordet på togstationerne?
Danske privatbaner
Læs historien om:
Horsens Vestbaner
Horsens Vestbaner