H&S lok


H&S lok blev bygget af Jung i 1914. Byggenummer 2097.
785 mm B-koblet damplokomotiv leveret til Hoffmann & Sønner. Heusinger styring. Kedeltryk 12 atm. Tjenestevægt 8,8 tons.
1914: Muligvis mergelkørsel Mergelkørsel fra Ulbjerg Mergelleje for Ulbjerg og Omegns Mergelselskab for Hoffmann & Sønner.
1915-20: Mergelkørsel fra Vester Tørslev Mergelleje for Ommer Sysses Mergelselskab for Hoffmann & Sønner.
1921: Anlæg af Midtsjællandsbanen ved Ringsted 1921 og udvidelse af Ringsted Station for Hoffmann & Sønner.
1924: Ukendt sikkert jernbaneanlæg ved Vigerslev for Hoffmann & Sønner.
1926: Ukendt arbejde i Esbjerg for Hoffmann & Sønner.
1927: Ukendt anlæg ved Vejle for Hoffmann & Sønner.
1928-29: Anlæg af Tjæreborg - Darumdiget for Stürup & Prosch Jensen.
1930: Ukendt arbejde for Højgård & Schultz.
1931: Ukendt sikkert afvandingsarbejde ved Højer for Stürup & Prosch Jensen.
1933: Anlæg af Storstrømsbroen ved Gåbense for Carl Jensen.
1933-34: Anlæg af Storstrømsbroen ved Orehoved for Carl Jensen.
1935-37: Anlæg af Storstrømsbroen ved Nr. Vedby og Gyldenbjerg for Carl Jensen.
1937-38: Anlæg af Næstved Havn & Kanal for Carl Jensen.
1938: Vejanlæg ved Ølby Lyng, Køge. Udlånt til Carlsen.
1941: Overjords- og brunkulskørsel i Viumkrog Kulleje for Carl Jensen og Carl Nielsen.
1942-45: Overjords- og brunkulskørsel i leje181 c, Statens gamle Brunkulsleje i Troldhede for Carl Jensen og Carl Nielsen.
1945-49: Overjords- og brunkulskørsel ved Fiskbæk Briketfabrik. Udlånt af Carl Jensen
Link til Arnold Jung Lokomotivfabrik GmbH, Jungenthal, Kirchen an der Sieg, Tyskland

Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak