Weidknecht lok
Weidknecht lok blev bygget af Heilbronn i 1882. Byggenummer 148.
785 mm B-koblet damplokomotiv leveret til forhandler Weidknecht i Paris, Frankrig. Type III. Allan styring. Kedeltryk 12 atm. Kaldet Franskmanden. Kunne omstilles til både 1.000 mm og normalspor.
1897-98: Anlæg af Horsens-Bryrup Jernbane for Hoffmann, Hansen & Co.
1898: Anlæg af Dalmose–Skælskør banen for Hoffmann & Gunnerson.
1899-1901: Anlæg af Rønne-Neksø Jernbane for Hoffmann, Hansen & Co.
1901-xx: Ukendte arbejder på Bornholm for Hoffmann.
1908: Anlæg af Klampenborg Galopbane for Hoffmann & Sønner, København.
1909-11: Anlæg af dobbeltspor Nyborg-Marslev for Hoffmann & Sønner, København.
1912-14: Megeltransporter fra Glejbjerg Mergelleje, Åstrup og Omegns Mergelselskab for Hoffmann & Sønner, København.
1914-16: Mergeltransporter fra Stenderup Mergeleje for Hejnsvig-Vesterhede Mergelselskab for Hoffmann & Sønner København.
1917: Ny kedel fra Weidkneckt med nummeret 5773/1919.
1917-18: Mergeltransporter fra Voldum Mergelleje for Clausholm Gods for Henriksen & Kähler. Tvivlsom?
1919-xx: Anlæg af Midtbanen ved Glumsø for Sørensen & Bach.
1923: Mergeltransporet fra Stenisenge Mergelleje for Brønderslev og Omegns Mergelselskab for Sørensen & Bach, København.
Link til Maschinenbau-Gesellschaft Heilbronn, Heilbronn, Tyskland