Monberg lok
Monberg lok blev bygget af Jung i 1892. Byggenummer 130.
900 mm B-koblet damplokomotiv leveret via agent Dolberg, Rostock til N. C. Monberg, København. Navngivet Pioner. Længde 4,9 m. Tomvægt 13 tons. Tjenestevægt 15 tons. Kul 0,5 tons. Drivhjul 0,78 m. 50 km/t.
1892-94: Anlæg af Frihavnsbanen Nørrebro – Svanemøllen – Østerport – Frihavnen for N. C. Monberg.
1898-02: Formentlig i København for N. C. Monberg.
1910: Ny kedel, Jung 1591/1910.
1913-17: Anlæg af havnen i Reykjavik, Island for N. C, Monberg.
1917-20: Godskørsel på Reykjavik Havn for Havnestyrelsen.
1920-22: Anlæg af 2. etape af Reykjavik Havn for Havnestyrelsen.
1922-25: Godskørsel på Reykjavik Havn for Havnestyrelsen.
1925-28: Anlæg af 3. etape af Reykjavik Havn for Havnestyrelsen.
1928-61: Hensat i materieldepot på havnen for Havnestyrelsen.
1961-62: Udstillet i anledning af Reykjaviks 175 års byjubilæum.
1962-75: Udstillet udendørs på museet Árbær.
1975-xx: Udstillet indendørs på museet Árbær.
Link til Arnold Jung Lokomotivfabrik GmbH, Jungenthal, Kirchen an der Sieg, Tyskland

Ingeniøren
Kun råd til trafikale discountløsninger på Lynetteholm: »Det hænger ikke sammen«
Om 20 år kan du køre Metro til Lynetteholm: Her er Københavns nye linje
Fejlene er fundet: Derfor lammede it-opdatering Sjællands togtrafik
Prisen på kontroversielt metal er historisk lav: Det handler om nye elbil-batterier
Bør pensionspenge trækkes ud af Tesla, Musk og Trump? Her er læsernes dom