Werner lok
Werner lok blev bygget af Krauss i 1910. Byggenummer 6262.
785 mm B-koblet damplokomotiv til entreprenør Werner, København. Type XXVII. Stephenson styring. Kedeltryk 12 atm.
1910-11: Anlæg af Ryomgård-Gjerrild-Grenå Jernbane for Carl Jensen.
1914-16: Mergelkørsel fra Galtho Mergelleje for Grindsted Vester Mergelselskab for Mathias Andersen.
1916: Anlæg af Nordlige del af Kolding-Troldhede-Vejen Jernbane for Carl Jensen.
1918-22: Kalkkørsel fra Erslev Kalkleje for Morsø Kalkselskab for Mathias Andersen & Co.
1922-23: Mergelkørsel fra Handest Vestergårds Mergelleje for Handest - Hvilsom og for Nørbæk Mergelselskaber for Andersen & Vestergård.
1924-25: Mergelkørsel for Mundestrup og Omegns Mergelselskab fra Fredsholm og Tennergård Mergellejer for Andersen & Vestergård.
1926-29: Mergelkørsel fra Galtho Mergelleje for Grindsted med flere Sognes Mergelselskab for Andersen & Vestergård.
1930-31: Mergelkørsel fra Vester Nebel Mergelleje for Vester Nebel Mergelselskab for Andersen & Vestergård.
1931: Mergelkørsel fra Grene Mergelleje for Glejbjerg Mergelselskab for Andersen & Vestergård.
1931-34: Mergelkørsel fra Grene Mergelleje for Glejbjerg Mergelselskab for Ernst Hoffmann.
1934: Hensat på Holsted station for Ernst Hoffmann.
1940-43: Overjords- og brunkulskørsel i Statens leje 181 b i Nr. Vium for Hoffmann & Sønner, nr 2.
1943-46: Overjords- og brunkulskørsel i Statens Leje 181 e i Grarup for Hoffmann & Sønner, nr 2.
1946-47: Overjords- og brunkulskørsel i Statens leje nr 181 f, Søby II i Søby for Hoffmann & Sønner, nr 2.
1947-49: Overjords- og brunkulskørsel i leje 231 i Ejstrup for C. C. Petersen og Alf. B. Nielsen for Hoffmann & Sønner, nr 2.
1953: Ophugget.
Link til Krauss & Cie, München, Tyskland