Jørgensen lok
Jørgensen lok blev bygget af Jung i 1914. Byggenummer 2187.
750 mm B-koblet damplokomotiv leveret via Paul Cohrt til entreprenørerne Christian & M. C. Jørgensen, Ulstrup. Heusinger styring. Kedeltryk 12 atm. Tjenestevægt 8,9 tons.
1914-18: Mergeltransporter fra Ulstrup Mergelleje for Bjerring og Omegns Mergelselskab for Chr. & M. C. Jørgensen, Ulstrup.
1918-20: Hensat i Ulstrup for Bjerring og Omegns Mergelselskab.
1920-22: Anlæg af Midtsjællandsbanen ved Skibby mellem Frederikssund og Hvalsø for Petri & Haugsted.
1922-23: Anlæg af Midtsjællandsbanen ved Skibby mellem Frederikssund og Hvalsø for Martilius Pedersen.
1924-25: Mergelkørsel fra Norsminde Mergelleje for Hads-Ning Herreds Mergelselskab for WT&K.
1926-29: Anlæg af andetspor ved Horsens for WT&K.
1930-36: Mergeltransporter fra Dybvad Mergelleje for Østvendsyssel Mergelselskab for Winkel & Johansen.
1940: Anlæg af Hørsholmvejen for WT&K.
1941-43: Anlæg af Kalvebodinddigningen for Rasmussen & Schiøtz, der havde lånt lokomotivet af WT&K.
1943-xx: Overjords- og brunkulstransporter i Statens Brunkulsleje 181 d, Søby I for Wright, Thomsen & Kier og Melchior & Voltenen.
194x-57: Hensat på WT&Ks oplagsplads i Brabrand.
1957: Ophugget.
Link til Arnold Jung Lokomotivfabrik GmbH, Jungenthal, Kirchen an der Sieg, Tyskland
Ingeniøren
Udmelding fra Banedanmark chokerer politikere: Mangler 30 milliarder
To ud af tre elbusser fra Movia er 'Made in China': »En rigtig dårlig idé«
Minister kendte til CO2-bombe i trafikaftale: Informerede ikke Folketinget
Endnu en omgang: Nu skal selvkørende busser igen ud på de danske veje
Bilgigant opgiver milliarddyrt AI-projekt: Dropper robottaxier