DSB lyntog og togsæt
IC2 motorvogn. Førerrum. ATC. Trykluftbremse, dynamisk bremse og magnetskinnebremse. Klimaanlæg. Scharfenberg kobling.
Bygget af AnsaldoBreda S.p.A., Pistoia, Italien i . Byggenummer ukendt.
Fast sammenkoblet med DSB FP 6711. Udrangeret 2016. Fredericia 2018. Århus 2019-21. Solgt 2020 til Astra Trans Carpatic i Rumænien.
Effekt:
2x560 kW
Længde:
24 m.
Vægt:
102 tons
Hastighed:
200 km/h
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
0
Pladser 2. kl:
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet
Vigerslevulykken
Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.
Læs mere