DSB lyntog og togsæt
IC4 motorvogn. Førerrum. Wc. ATC. Trykluftbremse, dynamisk bremse og magnetskinnebremse. Klimaanlæg. Scharfenberg kobling.
Bygget af AnsaldoBreda S.p.A., Pistoia, Italien i . Byggenummer ukendt.
Se MG 5667.
Effekt:
2x560 kW
Længde:
24 m.
Vægt:
Hastighed:
200 km/h
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
0
Pladser 2. kl:
56
Ingeniøren
Kæmpelastbiler i svensk mine arbejder døgnet rundt uden fører
Rambøll-rapport afslører: Politikere blokerer for grøn flytrafik
Prisen styrtdykker: Snart er det billigere at skifte elbilens batteri end benzinbilens motor
Ekstraregning skræmmer: Lynetteholms-metro kommer på slankekur
Nye batterier skal fordoble energien i en elbil: Honda melder sig ind i kapløbet
Ambulancetoget holder klar
Denne artikel stammer fra bogen ´Eventyret om Jernbanen´ af J. Fr. Lawaetz, Jespersen og Pios Forlag 1935. Den handler om, hvad der sker når alarmen lyder over Godsbanegården og hjælpetoget rykker ud med hjælpevogne, redningsvogne og ambulancevogne.
Læs mere