DSB lyntog og togsæt
Førerrum. Bagagerum. Wc. Kaffeautomat. 2018-2044: 16 pladser på 1. klasse. 35 pladser på 2. klasse.
Bygget af Vognfabrikken Scandia, Randers, Danmark i 1995. Byggenummer 31392.
Udsmykket af Margrethe Sørensen. VIA lakering 2005. DSB First 2009-11.
Effekt:
2x420 kW
Længde:
20,53 m.
Vægt:
Hastighed:
180 km/h
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
24
Pladser 2. kl:
27
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Ingeniøren
Udmelding fra Banedanmark chokerer politikere: Mangler 30 milliarder
To ud af tre elbusser fra Movia er 'Made in China': »En rigtig dårlig idé«
Minister kendte til CO2-bombe i trafikaftale: Informerede ikke Folketinget
Endnu en omgang: Nu skal selvkørende busser igen ud på de danske veje
Bilgigant opgiver milliarddyrt AI-projekt: Dropper robottaxier