DSB lyntog og togsæt
IC4 motorvogn. Førerrum. Wc. ATC. Trykluftbremse, dynamisk bremse og magnetskinnebremse. Klimaanlæg. Scharfenberg kobling.
Bygget af AnsaldoBreda S.p.A., Pistoia, Italien i . Byggenummer ukendt.
Leveret 31/8-11.
Effekt:
2x560 kW
Længde:
24 m.
Vægt:
Hastighed:
200 km/h
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
0
Pladser 2. kl:
56
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet
Hedehusene Skærvefabrik A/S
I 1892 stiftede ingeniør Peter Madsen "P. Madsens Skjærvefabrik og Grusgrav ved Hedehusene" og startede dermed gruseventyret i Hedehusene. Her er historien om virksomheden med fokus på både de smalsporede og de normalsporede baner samt de tilhørende lokomotiver.
Læs mere