DSB/JF vogne 1883 - 1893
Rejsegodsvogn. Vakuumbremse.
Længde:
8,23 m.
Akselafstand:
4,2 m.
Taravægt:
8,8 tons
Antal:
27 stk.
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
ED 1630 | Scandia | 1886 | Omlitreret 1893 til DSB ED 1630. | |
ED 1631 | Scandia | 1886 | Omlitreret 1893 til DSB ED 1631. | |
ED 1632 | Scandia | 1886 | Omlitreret 1893 til DSB ED 1632. | |
ED 1633 | Scandia | 1886 | Omlitreret 1893 til DSB ED 1633. | |
ED 1634 | Scandia | 1886 | Omlitreret 1893 til DSB ED 1634. | |
ED 1635 | Scandia | 1886 | Omlitreret 1893 til DSB ED 1635. | |
ED 1636 | Scandia | 1886 | Omlitreret 1893 til DSB ED 1636. | |
ED 1637 | Scandia | 1887 | Omlitreret 1893 til DSB ED 1637. | |
ED 1638 | Scandia | 1887 | Omlitreret 1893 til DSB ED 1638. | |
ED 1639 | Scandia | 1887 | Omlitreret 1893 til DSB ED 1639. | |
ED 1640 | Scandia | 1887 | Omlitreret 1893 til DSB ED 1640. | |
ED 1641 | Scandia | 1887 | Omlitreret 1893 til DSB ED 1641. | |
ED 1642 | Scandia | 1887 | Omlitreret 1893 til DSB ED 1642. | |
ED 1643 | Scandia | 1887 | Omlitreret 1893 til DSB ED 1643. | |
ED 1644 | Scandia | 1887 | Omlitreret 1893 til DSB ED 1644. | |
ED 1645 | Scandia | 1887 | Omlitreret 1893 til DSB ED 1645. | |
ED 1646 | Scandia | 1887 | Omlitreret 1893 til DSB ED 1646. | |
ED 1647 | Scandia | 1888 | Omlitreret 1893 til DSB ED 1647. | |
ED 1648 | Scandia | 1888 | Omlitreret 1893 til DSB ED 1648. | |
ED 1649 | Scandia | 1888 | Omlitreret 1893 til DSB ED 1649. | |
ED 1650 | Scandia | 1888 | Omlitreret 1893 til DSB ED 1650. | |
ED 1651 | Scandia | 1888 | Omlitreret 1893 til DSB ED 1651. | |
ED 1652 | Scandia | 1888 | Omlitreret 1893 til DSB ED 1652. | |
ED 1653 | Scandia | 1888 | Omlitreret 1893 til DSB ED 1653. | |
ED 1654 | Scandia | 1888 | Omlitreret 1893 til DSB ED 1654. | |
ED 1655 | Scandia | 1888 | Omlitreret 1893 til DSB ED 1655. | |
ED 1656 | Scandia | 1888 | Omlitreret 1893 til DSB ED 1656. |
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.
Læs mereJernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest