Det Jysk Fyenske Jernbaneselskab - vogne 1862 - 1883
4 kupeer. 6 pladser på 1. kl. 24 pladser på 2. kl.
![](../images/hvidpixel.gif)
Længde:
9 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Akselafstand:
4,2 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
16 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | A 46 | Breslau | 1876 | Omlitreret 1883 til DSB/JF AE 105. |
![]() | A 47 | Breslau | 1876 | Omlitreret 1883 til DSB/JF AE 106. |
![]() | A 48 | Breslau | 1876 | Omlitreret 1883 til DSB/JF AE 107. |
![]() | A 49 | Breslau | 1876 | Omlitreret 1883 til DSB/JF AE 108. |
![]() | A 50 | Breslau | 1876 | Omlitreret 1883 til DSB/JF AE 109. |
![]() | A 51 | Breslau | 1877 | Omlitreret 1883 til DSB/JF AE 110. |
![]() | A 52 | Breslau | 1877 | Omlitreret 1883 til DSB/JF AE 111. |
![]() | A 53 | Breslau | 1877 | Omlitreret 1883 til DSB/JF AE 112. |
![]() | A 54 | Breslau | 1877 | Omlitreret 1883 til DSB/JF AE 113. |
![]() | A 55 | Breslau | 1877 | Omlitreret 1883 til DSB/JF AE 114. |
![]() | A 56 | Wagenbau | 1877 | Overtaget 1879 fra SHB A 1. Omlitreret 1883 til DSB/JF AE 115. |
![]() | A 57 | Wagenbau | 1877 | Overtaget 1879 fra SHB A 2. Omlitreret 1883 til DSB/JF AE 116. |
![]() | A 58 | Scandia | 1876 | Overtaget 1881 fra ØJJ A 1. Omlitreret 1883 til DSB/JF AE 326. |
![]() | A 59 | Scandia | 1876 | Overtaget 1881 fra ØJJ A 2. Omlitreret 1883 til DSB/JF AE 327. |
![]() | A 60 | Scandia | 1877 | Overtaget 1881 fra ØJJ A 3. Omlitreret 1883 til DSB/JF AE 328. |
![]() | A 61 | Scandia | 1877 | Overtaget 1881 fra ØJJ A 4. Omlitreret 1883 til DSB/JF AE 329. |
![Østre Gasværk Østre Gasværk](https://www.jernbanen.dk/Tekster/Artikler/A43/A43_mini.jpg)
Østre Gasværk
I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.
Læs mereDanske privatbaner
Læs historien om:
Amagerbanen
Amagerbanen
Ingeniøren
Kæmpe bilfusion kollapset: Stolthed var måske årsagen
Boeings fald fra toppen: Krisen stikker dybt i verdens engang største flyfabrikant
Trafikstøj blokerer for nye boliger i København og andre byer: De gode råd er dyre
Passagerer blev badet i brandvarm kølervæske: Togselskab beklager
Synspunkt: Metroselskabet jubler mens passagertallet svigter