Lyntog Limfjorden

af Poul Andersen, 1/7 2013, 08:01 (4193 dage siden) @ Børge Sundahl

Når toget ved ankomst var delt og Fh-delen var kørt lidt frem, blev der sat en plade på centralkoblingen af en stationsbetjent.
Derefter blev der sat udkørsel i begge retninger og Fh delen kørte først.

Ved ankomst kom Str-delen som regel først og blev taget ind i afkortet togvej i spor 1, senere spor 2, hvorefter Fh delen ankom ligeledes i afkortet togvej. Derefter kørte Fh-delen frem til sammenkobling, efter at koblingspladerne var taget af.

Når lkf havde givet klarmelding blev der stillet udkørsel og derefter afgang.

Det var den normale procedure.

Børge

Hej Børge

Lige et par tillægsspørgsmål !.

I dag bruges "forsigtig forbikørsel" (i Kolding, dog "annuleret" i jf. SIN)i PU/dværg som tilladelse til sammenkobling efter ankomst.
- Hvordan i Langaa ?
- Hvordan fik du klarmelding fra lkf. inden indførelse af strækningsradio ?

Mvh.
Poul.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok

Danske privatbaner

Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak