Bryrup - Vrads men hvad med resten af strækningen

af hjeriksen ⌂, Brobyværk - Fyn - Danmark, 21/6 2013, 16:11 (4203 dage siden)

Ja det er et fantastisk arbejde de gør deroppe, vi tog derop i forbindelse med Midtfynsbanens arbejde med at redde Ringe - Korinth som jernbane.

Vi fotograferede udover lidt på selve veteranbanen en del af den strækningen der nu er asfalteret og blevet til sti.

Efter oprydning i vort arkiv har vi valgt at lægge denne billedserie ud på vores blogside:

Veterantog eller sti hvad giver størst oplevelse for turister?

Der vil efterhånden som vi rydder op i arkivet Midtfynsbanen og Langs banen komme mere materiale op under denne fane.

god fornøjelse

Henrik & Steen

Bryrup - Vrads men hvad med resten af strækningen

af XAL Olesen, 21/6 2013, 19:23 (4203 dage siden) @ hjeriksen

Veterantog eller sti hvad giver størst oplevelse for turister?

Min datter og jeg cyklede i 2010 i sommerens bedste solskin fra Silkeborg til Vrads og nød en god frokost på stationen mens vi så toget ankomme/afgå. Vi havde nogle år tidligere kørt med selve toget Bryrup-Vrads og retur.

Cykelturen gennem det midtjyske højland var fantastisk.

Bryrup - Vrads men hvad med resten af strækningen

af hjeriksen ⌂, Brobyværk - Fyn - Danmark, 22/6 2013, 00:10 (4203 dage siden) @ XAL Olesen

ingen tvivl om at der er smukt på de kanter men

der er ingen lyde af jernbane ingen kulos og med vores viden fra andre veteranstrækninger i udlandet så kommer der kun ganske få cykelturister i forhold til dem der ville komme for at se eksempelvis damplok.

Har personligt mødt tyske turister på danske stationer blandt andet på Korinth hvor 8 glade jernbanefreaks fra Tyskland kom for at se Damplokomotivkørsel .. ærgerligt at de stod der en tidlig mandag formiddag -- jeg kunne på ? hvornår kommer toget svare tja om et par dage hvis i er heldig og så er det slet ikke sikkert det er med damp som trækkraft.

De troede slet ikke deres egne øre -- hjemme hos os kører de rigtige veteranbaner da alle dage i ugen.

Så hvis man skal se på antallet af forventede cykelturister på eksempelvis Ringe Korinth så er det kun engangsturister på cykel, medens man ved at dem der vil se jernbaner de kommer igen og igen hvis vi gør en indsats

En indsat = de enkelte veteranbaner begynder at se innovativt på driften og standse den "lukkede klubs politik" gør vi ikke det ender alle - hvis vi er heldige over lever 1 eller 2 med bliver omlagt til døde u benyttede stier.

Bryrup - Vrads men hvad med resten af strækningen

af re20000, 22/6 2013, 00:20 (4203 dage siden) @ hjeriksen

En smuk drøm, men hvor vil du skaffe passagerer til bare én daglig tur, endsige togpersonale. Især hvis de er frivillige? og kullene kommer jo heller ikke af sig selv. Osv osv, pessimisme ja. Men lad os glæde os over det lidt vi har indtil det halve Tyskland pludselig vil ud at køre med danske tog.

Nold

Bryrup - Vrads men hvad med resten af strækningen

af Johnni Christensen, 22/6 2013, 08:21 (4203 dage siden) @ re20000

Jeg kørte hele vejen på stien fra Horsens til Silkeborg for en 10 år siden.
Det var en vældig smuk tur med masser af natur og små stigninger.
Og så er det jo genialt at man kan stoppe turen i Bryrup, smide cyklen på toget og køre til Vrads, for derefter at fortsætte turen.
Se det giver både turister til banen som kommer kørende i bil, men også cyklister som "tilfældigt" kommer forbi.
Hvis man kunne gøre det samme de andre steder ville man kunne gøre "alle" glade...

Johnni

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak