Avatar

Tog i gaden - Sønderborg

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 13/6 2013, 07:42 (4211 dage siden)

Uden at jeg kan bevise det videnskabeligt, forekommer det mig, at de allerfleste billeder af tog i Jernbanegade i Sønderborg har MO som motiv for det rullende materiel. Så her kommer en anden trækkraft. En venlig sjæl kan sikkert fortælle mig, hvad det er vi ser.

Og så kommer der i øvrigt vist damp/røg op af en lille "skorsten" til højre på vognen/lokomotivet?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]
Kilde (i skrivende stund): http://www.qxl.dk/pris/postkort/danmark/jylland/snderjylland/soenderborg-jernbanegade-m...

Tog i gaden - Sønderborg

af Niels Munch, 13/6 2013, 07:56 (4211 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

[image]
Kilde (i skrivende stund): http://www.qxl.dk/pris/postkort/danmark/jylland/snderjylland/soenderborg-jernbanegade-m...

Kære Thomas,

Med de små frontglugger kan det da kun være en litra Mv; begge kom til Tønder fra 1. Distrikt 1930.

Mo har vist aldrig kørt på Mommak-banen, men MP har:

[image]
DSB MP 548 Sønderborg ca. 1958. (Postkort Stender, arkiv nm).

Bedste hilsener
Niels

Tog i gaden - Sønderborg

af Børge Sundahl, 13/6 2013, 07:57 (4211 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hej

Skulle det tilfældigvis være en MQ?

Mvh Børge

Tog i gaden - Sønderborg

af Børge Sundahl, 13/6 2013, 07:59 (4211 dage siden) @ Børge Sundahl

Ja jeg mente selvfølgelig en Mv, som Niels skriver

Børge

Tog i gaden - Sønderborg - MV

af henning h087 ⌂, Græsted, 13/6 2013, 08:53 (4211 dage siden) @ Niels Munch

hej
:-)
DSB MV 115 - 116
[image]

mvh
henning h087

Tog i gaden - Sønderborg

af John Poulsen, 13/6 2013, 10:43 (4211 dage siden) @ Børge Sundahl

At MV med op mod 14 t. akseltryk skulle have befaret Mommarkbanen tror jeg ikke på.
Efter lidt kraftig retush kunne B-enden (ikke-motorenden)af en MQ-motorvogn sagtens komme til at se ud som på billedet, og anvendelsen af MQ på banen er dokumenteret.

Mvh
John Poulsen

OHJ S36

Danske privatbaner

Læs historien om:
TraXion

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak