En ombygget tender
Om dette billede haves kun oplysningen: Aalborg 16. januar 1966.
--
Om dette billede haves kun oplysningen: Aalborg 16. januar 1966.
--
Hej Tommy
Mon ikke det er tenderen fra FFJ 31. Den stod til sidst i bunken af damplokomotiver uden tender.
Hilsner Keld
Er der nogen der ved hvad hensigten med ombygningen har været?
Ukrudtssprøjtevogn.
--
Mvh.
Michael Julsrud
Er der nogen der ved hvad hensigten med ombygningen har været?
Er den ikke medtaget her?
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
Go´aften!
Det er ikke en DSB type II tender (som jeg ser den), hvorfor den ikke er medtaget i listen, da den jo kun omhandler "statsbanetendere".
Hvad er revisionsdatoen, hvis den kan ses på originalbilledet?
Ad Michael:
Hvor ved du fra den er en Ukrudtssprøjtevogn? Ikke at jeg tvivler, men gerne en reference.
Steff
Hej Steffen
Jeg har set flere billeder af vognen omtalt som sprøjtevogn, blandt andet et strækningsbillede med en triangel.
Jeg kan ikke huske hvor jeg har set billederne, og kan heller ikke se at jeg selv har gemt dem i mit arkiv.
Eneste billede jeg kan finde er nederst i denne Tråd
hvor Thyge Toylsbjerg har fået den med på et billede, men nævner ikke noget om den.
--
Mvh.
Michael Julsrud
Go´eftermiddag Michael
Tusind tak for info, så det må jo, så gode som informationerne nu engang er, være som du skrev en "sprøjtevogn". Og hvorfor skulle privatbanerne ikke også anvende en sådanne, især med det strækningsnet de havde "deroppe".
Så må vi jo hen ad vejen se, om der dukker mere, der kan belyse tenderens skæbne.
Bh
Steff
Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.
Læs mere