På maskinen
Hermed flere (uredigerede) billeder fra føromtalte fotoalbum.
Billede 1.
Billede 2.
Billede 3.
Billede 4.
Billede 5.
Billede 6.
Billede 7.
--
Hermed flere (uredigerede) billeder fra føromtalte fotoalbum.
Billede 1.
Billede 2.
Billede 3.
Billede 4.
Billede 5.
Billede 6.
Billede 7.
--
#1 Strandmøllebroen
#5 Bringstrup
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
Hej Tommy
Hvis billederne hænger sammen er det efter 1937 (litra E).
De fleste billeder er optaget fra et tog med 2x DIV i forspand og fotograferet fra Togmaskinen (den forreste).
Mener billede 2 er en Lkf. på en P med Vakuumbremse.
Steff
Bringstrup trinbræt nedlagdes 21. maj 1955, så senere kan det ikke være.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
Hej Tommy
Hvis billederne hænger sammen er det efter 1937 (litra E).
De fleste billeder er optaget fra et tog med 2x DIV i forspand og fotograferet fra Togmaskinen (den forreste).
Mener billede 2 er en Lkf. på en P med Vakuumbremse.Steff
Er kedlen på billede 2 ikke for lav til at være en P maskine?
Kunne billede 5 være fra samme S-maskine, som er på billede 6?
--
Eskild
Fotografier af lokomotivpersonalet viser huemodel før 1954. Bert Hansen
Billede 1
Som Morten skriver, ligner det Strandmøllebroen. Jeg synes, at jeg ser en træperron ved sporet til venstre lige på den anden side af broen? En sådan husker jeg ikke?
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Billede 1
Som Morten skriver, ligner det Strandmøllebroen. Jeg synes, at jeg ser en træperron ved sporet til venstre lige på den anden side af broen? En sådan husker jeg ikke?Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Hvor ser du perronen på højre side af sporene?
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
Flere billeder fra albummet.
Billede 8.
Billede 9.
Billede 10.
Billede 11.
Billede 12.
Billede 13.
--
Længst ude til venstre ligger den lille signalhytte, som i dag står i Rungsted
På billede 8 har E-maskinen hvide pufferringe og neddæmpet toplanterne.
Og på billede 12:
..... ses bevæbnede (politi-)vagter (med gevær over højre skulder), så vi må være under besættelsen.
M.v.h.
Niels
På billede 8 har E-maskinen hvide pufferringe og neddæmpet toplanterne.
Og på billede 12:
..... ses bevæbnede (politi-)vagter (med gevær over højre skulder), så vi må være under besættelsen.M.v.h.
Niels
I 1943-45, da lokomotivlanternerne var mere afblændede i de første år. Patruljerende betjente (Kystpolitiet) mener jeg også hører til fra 1942 og frem, efter at jernbanesabotagen var indledt.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
Billede 8 og 9 må være fotograferet fra hhv fyrbøder- og førerside på en S-maskine
Billede 13 kunne være noget Frikorps Danmark relateret
--
Eskild
I 1943-45, da lokomotivlanternerne var mere afblændede i de første år. Patruljerende betjente (Kystpolitiet) mener jeg også hører til fra 1942 og frem, efter at jernbanesabotagen var indledt.
Det må jo så være 1943 - september 1944, da dansk uniformeret politi som bekendt ophørte med at fungere efter Operation Möwe 19. september 1944 (bortset fra politivagten på Amalienborg).
Mvh. Klaus K.
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet
Dette hæfte på 60 sider om Hirtshalsbanen udkom i 1965 på Signalpostens forlag som en hyldest til banens 40 års jubilæum. Det er skrevet af A. Gregersen og med i redaktionskomiteen var endvidere Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.
Læs mere