OKMJ 15 vs OMB 1
OMB 1 har spids "DSB"-røgkammerdør i nyere tid, OKMJ 15 har røgkammerdør af den oprindelige optrykkede type.
Billede 2, 3 og 5 må derfor være OMB 1,
Billede 4, 6 og 7 må være OKMJ 15.
Billede 1 er jeg usikker på, men mest tilbøjelig til at sige OKMJ 15.
Anders
OKMJ 15 vs OMB 1
Ved billede 1, har den ikke vognsæt som ses på nr 2 ?
Så må det være OMB 1 ?
OKMJ 15 vs OMB 1
Jeg har ingen indsigt i forskellen på de to lokomotiver. Men nu vi snakker vogne og oprangering, så ville jeg da være meget tilbøjelig til at sige at de samme vogne er med toget på billederne 3, 4, 6 og 7. Man har bare optaget en enkelt åben godsvogn forrest efter billede 3. Og dermed altså samme lok på de fire billeder. Selvom det jo strider lidt imod røgkammerdørsekspertisen…
OKMJ 15 vs OMB 1
Jeg har ingen indsigt i forskellen på de to lokomotiver. Men nu vi snakker vogne og oprangering, så ville jeg da være meget tilbøjelig til at sige at de samme vogne er med toget på billederne 3, 4, 6 og 7. Man har bare optaget en enkelt åben godsvogn forrest efter billede 3. Og dermed altså samme lok på de fire billeder. Selvom det jo strider lidt imod røgkammerdørsekspertisen…
SSHHH, kætter!
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
OKMJ 15 vs OMB 1
Den forreste lukkede godsvogn på billede 3 er forskellige fra den efter den åbne godsvogn på de efterfølgende billeder. Luger og skråstiver er placeret anderledes.
På billede 3 er der afvigelser på selve lokomotivet i forhold til de efterfølgende billeder. Lige før førerhuset er der to dimser der stikker frem. På de efterfølgende har lokomotivet tre dimser, der stikker frem. Det ser også ud til at der er forskel på, hvad der sidder på kedlen ved det midterste trin på vandkasserne.
venlig hilsen Jan P