1. april 1969
Billede 1. HBS Q 295 og en større Q-vogn i Horsens (antager jeg).
Billede 2. ?
Billede 3. En særtogstog.
--
Billede 1. HBS Q 295 og en større Q-vogn i Horsens (antager jeg).
Billede 2. ?
Billede 3. En særtogstog.
--
Billedserien forekommer mig at kunne være taget på en togrejse mellem Skanderborg og Horsens.
Billed 3 ligner opstarten af den sporforlægning af dobbeltsporet umiddelbart udenfor Skanderborg st, som var etableret omkring dette tidspunkt i forbindelse med brobyggeri for vejen mod Ry (nuværende rute 475). I baggrunden ses overføringen for Låsbyvej (nuværende rute 457). Billedbenævnelsen "En særgodstog" giver umiddelbart ikke så meget mening.
Billed 2 kunne være et kig ud ad Bryrupbanens spor i nærheden af Bygholm trb, hvor driften netop er ophørt på HBS dagen forinden.
Billed 1 er sprøjtevognen som nævnt HBS Q 295 og en stor Horsens Q vogn
Mvh
Anders
Billedserien forekommer mig at kunne være taget på en togrejse mellem Skanderborg og Horsens.
Billed 3 ligner opstarten af den sporforlægning af dobbeltsporet umiddelbart udenfor Skanderborg st, som var etableret omkring dette tidspunkt i forbindelse med brobyggeri for vejen mod Ry (nuværende rute 475). I baggrunden ses overføringen for Låsbyvej (nuværende rute 457). Billedbenævnelsen "En særgodstog" giver umiddelbart ikke så meget mening.
Billed 2 kunne være et kig ud ad Bryrupbanens spor i nærheden af Bygholm trb, hvor driften netop er ophørt på HBS dagen forinden.
Billed 1 er sprøjtevognen som nævnt HBS Q 295 og en stor Horsens Q vogn
Mvh
Anders
Anders er inde på noget af rigtige angående billede nr. 3, men det er spejlvendt. Efter spejlvending passer kurveforløbet syd ud af Skanderborg station. Broen i baggrunden er for Korsvejen. Fotografen står med ryggen til Skanderborg station. Lyntoget kører på det nye højrespor Hovedgård-Skanderborg og særtoget holder på det gamle højrespor Skanderborg-Hovedgård.
Mvh Jørgen
"Billed 2 kunne være et kig ud ad Bryrupbanens spor i nærheden af Bygholm trb, hvor driften netop er ophørt på HBS dagen forinden."
Sidste driftsdag på HBS var, så vidt jeg erindrer, 30.03.1968, dvs. ikke i 1969.
Mvh
Knut
Sidste driftsdag på HBS var, så vidt jeg erindrer, 30.03.1968, dvs. ikke i 1969.
Du har ganske ret - og sporet, som på billedet ser ud til at være ret ubenyttet, lå der endnu godt et år efter banens lukning.
Anders
Q-vognen er nok Dalgaard-Eriksens som senere kom til KLK som H 26
--
ئۇلغىك