2 vogne på Lersøen
Disse to vogne kan sikkert nemt identificeres. Begge billeder er optaget 23. december 1976.
Billede 1.
Billede 2.
--
Disse to vogne kan sikkert nemt identificeres. Begge billeder er optaget 23. december 1976.
Billede 1.
Billede 2.
--
Hermind vogne: 1) SNNB Mp 1 eller 2, 2) GDS C 33
--
ئۇلغىك
Hvad lavede vognene der?
På vej til ophug, eller nok nærmere kommende veteranbanemateriel, eftersom der er en presenning hen over den ene vogn?
--
mvh
Lars
På vej til ophug, eller nok nærmere kommende veteranbanemateriel, eftersom der er en presenning hen over den ene vogn?
Nonsens.
Begge vogne eksisterer i dag. GDS C 33's vognkasse brændte delvist og blev erstattet af vognkassen fra C 34 som i skillelse af KHB M 4 eksisterer i dag. Både SNNB Mp 1 og 2 eksisterer omend ikke i bedste skik, den ene under renovering i Høng og den anden enten i eller på vej til VBV.
--
ئۇلغىك
På vej til ophug, eller nok nærmere kommende veteranbanemateriel, eftersom der er en presenning hen over den ene vogn?
Nonsens.
Begge vogne eksisterer i dag. GDS C 33's vognkasse brændte delvist og blev erstattet af vognkassen fra C 34 som i skillelse af KHB M 4 eksisterer i dag. Både SNNB Mp 1 og 2 eksisterer omend ikke i bedste skik, den ene under renovering i Høng og den anden enten i eller på vej til VBV.
Altså dengang kommende veteranbanemateriel, som jeg spurgte om.
Når du skriver nonsens, mener du så, at udsagnet er uden sprogligt indhold, eller blot at du ikke er enig i det skrevne?
--
mvh
Lars
Historien om KHB M4 kan downloades herfra: https://veterantoget.dk/moed-os/forlaget
Når du skriver nonsens, mener du så, at udsagnet er uden sprogligt indhold, eller blot at du ikke er enig i det skrevne?
Jeg mener at du kan begynde med et oplag i jernbanen.dk's lister, hvor du får en udmærket gennemgang af vognenes videre liv fra Lersøen. Det virker som om du spørger inden du selv har undersøgt ved hjælp af til rådighed stående midler. Pyt med det, men den tid du sparer skal bruge på at besvare et spørgsmål som ligger til rådighed i en struktureret form 40 cm foran med få klik.
--
ئۇلغىك
Vi var nogle stykker, der en aften smuttede fra DMJK på Nørrebro Station ud til Charlottenlund for at bese formandens nyanskaffelse GDS C 33. Selv havde jeg ikke kamera med, men det havde andre heldigvis:
GDS C 33 i Charlottenlund i 1965 (Preben Nørgaard).
Preben fotograferede også vognen efter branden:
GDS C 33 brændt på Lersøen (Preben Nørgaard).
Om Jernbanehistorisk Selskabs anskaffelse af vognen, se Signalposten 1965/1 side 3.
M.v.h.
Niels
Det er ikke altid nemt at restaurere vogne. Andre kan have gjort det mere besværligt.
Men dejligt at vogne uanset hærværk kan restaureres.
Prøv at se hærværk på mine billeder fra 1979 på Lersøen. Blad videre fra første billede.
SNNB Mp1 og 2 på Lersøen efter hærværk
Erik Juul-Pedersen
Vejet og fundet for let: Brint overhalet af batterier på norsk togrute
Synspunkt: Debat: Svigtende passagertal øger risiko for insolvens i Metroselskabet
Softwaresjusk giver nye forsinkelser: Nyt signalsystem mangler basale funktioner
Bilproducenterne vil have EU til at droppe fossilforbud: Vi er for afhængige af Kina
Nye togsignaler driller også nordmændene: Overvejer 80’er-teknologi