SKRJ D 1 eller D 2?
SKRJ D 1 eller D 2?
Der er ingen billeder af SKRJ D 1 i databasen.
SKRJ D 2 er her.
--
SKRJ D 1 eller D 2?
Der er ingen billeder af SKRJ D 1 i databasen.
SKRJ D 2 er her.
--
SKRJ D 1 eller D 2?
Der er ingen billeder af SKRJ D 1 i databasen.
SKRJ D 2 er her.
Hej Tommy,
Her er SKRJ D 1 (den modsatte side) fotograferet af Thomassen (endnu uden metadata). Han har desværre ikke fotograferet D 2. Hvis D 1 har haft litrering på begge sider, må dit billede vel vise D 2. Sammenlign også gavlene.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
SKRJ D 1 eller D 2?
Der er ingen billeder af SKRJ D 1 i databasen.
SKRJ D 2 er her.
Den viste vogn har stjernehjul. D 2 i databasen har egerhjul. Men forbehold for, at man har ulejliget sig med at skifte hjulsæt på henstillede vogne, må ESA's foto være D 1.
M.v.h.
Niels
SKRJ D 1 eller D 2?
Der er ingen billeder af SKRJ D 1 i databasen.
SKRJ D 2 er her.
Den viste vogn har stjernehjul. D 2 i databasen har egerhjul. Men forbehold for, at man har ulejliget sig med at skifte hjulsæt på henstillede vogne, må ESA's foto være D 1.M.v.h.
Niels
Hvis man sammenligner slitagen/de matte områder på gavlen, kan det se ud som om, at du har ret
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
SKRJ D 1 eller D 2?
Der er ingen billeder af SKRJ D 1 i databasen.
SKRJ D 2 er her.
50 numre længere fremme fandt jeg nedenstående billede, som er angivet til at være SKRJ D 1 - men om det passer, ved jeg ikke.
--
SKRJ D 1 eller D 2?
Der er ingen billeder af SKRJ D 1 i databasen.
SKRJ D 2 er her.
50 numre længere fremme fandt jeg nedenstående billede, som er angivet til at være SKRJ D 1 - men om det passer, ved jeg ikke.
Litreringen kan svagt anes på venstre halvdel af vognsiden, og jeg mener, at der står D 1. Uden mulighed for at lege med lys, skygger og kontrast på min mobiltelefon, kan jeg dog ikke verificere dette.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
Nu gælder det vel om at opnå enighed om hvilken vogn, der havde egerhjul, og hvilken, der havde stjernehjul. Er der også "noget med" en torpedoventil?
M.v.h.
Niels
Det er et billede af D 2. D 1 havde reducerede perronskærme i tjenesterumsenden. ESA har også fotograferet D 1 i Kjellerup. D 1 manglede sin tagventil. SKRJs vogne fra 1924, inkl C 4-6 og D 1-2 havde egerhjul ved leveringen.
--
ئۇلغىك
Netop: D 1 i Kjellerup og D 2 i Silkeborg. Formentlig er hjulsættene fra D 2 byttet over på en C-vogn i 1950'erne.
--
ئۇلغىك