Fotograf PRB

af Niels Munch, 7/9 2024, 10:18 (78 dage siden) @ Ulrik D
redigeret af Niels Munch, 7/9 2024, 10:45

TFJ D3/Ce13 - der er noget, der ikke stemmer mht til datering.
Der er 2 fotos af Ce13 dateret 1960 og 1962.
Men ombygningen fra D3 til Ce 13 fandt først sted 1963 jvf
https://www.jernbanen.dk/pvognsolo.php?s=108&vognid=204.

Findes der beskrivelser af hvori ombygningen bestod?

Som jeg forstår det, blev TFJ CE 13 ombygget ad flere omgange, hvilket H.G. Alkjær har beskrevet i sin artikel om "Motormateriellet på de danske jernbaner", TFJ's vogne, i Signalposten 1984/3 og Signalposten 1984/4, bl.a. på grundlag af min "gnidrede skitse" fra 1962, som Alkjær fik til sin artikel.

M.v.h.
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Nørre Smedeby skærvefabrik A/S
Nørre Smedeby skærvefabrik A/S

Her er historien om aktieselskabet Stenbrud & Skærvefabrik Nørre Smedeby med firmaets aktiviteter i både Smedeby og Fladbjerg. Skærvefabrikken ejede gennem tiden adskillige både damp- og motorlokomotiver i såvel smalsporede som normalsporede udgaver.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak