Fotograf PRB
Jeg er ved at arbejde mig igennem EVP arkivet og er stødt på flere billeder mærket PRB - Hvem mon det kan være?
TFJ C 13, Thisted 13. oktober 1960. PRB 1112.
--
Jeg er ved at arbejde mig igennem EVP arkivet og er stødt på flere billeder mærket PRB - Hvem mon det kan være?
TFJ C 13, Thisted 13. oktober 1960. PRB 1112.
--
Jeg er ved at arbejde mig igennem EVP arkivet og er stødt på flere billeder mærket PRB - Hvem mon det kan være?
PRB = privatbane? Forkortelsen er ikke ualmindelig.
M.v.h.
Niels
Kan det være Preben Bech ? Navnet optræder i en medlemsliste for DJK fra 1975. På det tidspunkt boede han i Frederikshavn.
Jeg kender ikke den pågældende, så dette er blot et skud i tågen.
Med venlig hilsen
Ole Gold
Jeg er ved at arbejde mig igennem EVP arkivet og er stødt på flere billeder mærket PRB - Hvem mon det kan være?
TFJ C 13, Thisted 13. oktober 1960. PRB 1112.
Tjah, Svend Guldvang jf. dette link: https://www.jernbanen.dk/pvognsolo.php?s=108&vognid=204
Kan de andre "PRB"-fotos også findes som krediteret Guldvang, så er det (måske) ham.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
Kan de andre "PRB"-fotos også findes som krediteret Guldvang, så er det (måske) ham.
Og som et "clue" vil jeg lige nævne, at Guldvangs artikler i "Jernbanebladet" (det røde) ofte var signeret "Prb". Han foretrak anonymitet på det punkt.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
TFJ D3/Ce13 - der er noget, der ikke stemmer mht til datering.
Der er 2 fotos af Ce13 dateret 1960 og 1962.
Men ombygningen fra D3 til Ce 13 fandt først sted 1963 jvf
https://www.jernbanen.dk/pvognsolo.php?s=108&vognid=204.
Findes der beskrivelser af hvori ombygningen bestod?
Med venlig hilsen
--
Ulrik D
Kører både med store og små tog
Kan de andre "PRB"-fotos også findes som krediteret Guldvang, så er det (måske) ham.
Og som et "clue" vil jeg lige nævne, at Guldvangs artikler i "Jernbanebladet" (det røde) ofte var signeret "Prb". Han foretrak anonymitet på det punkt.
Guldvang skrev også under pseudonymet '18', hvis det skulle dukke op bag på et foto.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
TFJ D3/Ce13 - der er noget, der ikke stemmer mht til datering.
Der er 2 fotos af Ce13 dateret 1960 og 1962.
Men ombygningen fra D3 til Ce 13 fandt først sted 1963 jvf
https://www.jernbanen.dk/pvognsolo.php?s=108&vognid=204.Findes der beskrivelser af hvori ombygningen bestod?
Som jeg forstår det, blev TFJ CE 13 ombygget ad flere omgange, hvilket H.G. Alkjær har beskrevet i sin artikel om "Motormateriellet på de danske jernbaner", TFJ's vogne, i Signalposten 1984/3 og Signalposten 1984/4, bl.a. på grundlag af min "gnidrede skitse" fra 1962, som Alkjær fik til sin artikel.
M.v.h.
Niels
TFJ D3/Ce13 - der er noget, der ikke stemmer mht til datering.
Der er 2 fotos af Ce13 dateret 1960 og 1962.
Men ombygningen fra D3 til Ce 13 fandt først sted 1963 jvf
https://www.jernbanen.dk/pvognsolo.php?s=108&vognid=204.
Jeg retter ombygningsåret til 1960.
--
Jeg er ved at arbejde mig igennem EVP arkivet og er stødt på flere billeder mærket PRB - Hvem mon det kan være?
Tak for svar. Jeg kunne også bare have fortsat med at scanne papirbilleder, for så nåede jeg frem til dette, og så er der vist ikke mere tvivl.
Apropos S. A. Guldvang så har jeg nu i arkivet en lang række billeder med SAGs billednumre på - her er de 5 mindste/ældste:
599_NPMB_Prøstø150758.jpg
600_NPMB_Præstø150758.jpg
639_FFJ_EB56_Aalborg160159.jpg
651_TKVJ_EC91_C21_Kolding290159.jpg
654_KB_M1_C31_E42_PB_Vordingborg160259.jpg
Mon der er nogen, der ligger inde med en hel liste over SAGs billednumre?
--
TFJ D3/Ce13 - der er noget, der ikke stemmer mht til datering.
Der er 2 fotos af Ce13 dateret 1960 og 1962.
Men ombygningen fra D3 til Ce 13 fandt først sted 1963 jvf
https://www.jernbanen.dk/pvognsolo.php?s=108&vognid=204.
Jeg retter ombygningsåret til 1960.
Som skrevet, så er CE 13 ombygget ad flere omgange.
Mon der er nogen, der ligger inde med en hel liste over SAGs billednumre?
Der skal formentlig sendes en stafet til Struer Museum jf. her:
https://www.jernbanen.dk/forum2/index.php?mode=thread&id=78510#p78510
Bedste hilsner
Thomas
Mon der er nogen, der ligger inde med en hel liste over SAGs billednumre?
Der skal formentlig sendes en stafet til Struer Museum jf. her:https://www.jernbanen.dk/forum2/index.php?mode=thread&id=78510#p78510
Bedste hilsner
Thomas
Hej Thomas,
Den er på vej fra anden kilde.
Vh
M rten
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
Jeg retter ombygningsåret til 1960.
Som skrevet, så er CE 13 ombygget ad flere omgange.
Så lad os kalde det omlitreringsåret fra D 3 til CE 13.
--
Begge synonymer ; "Prb" og "18" er omtalt i bogen Jernbaneliv III om S.A.Guldvang's arbejdsliv (side 37 nederst).
--
Ole M. Nielsen
www.godsvogne.dk
Mon der er nogen, der ligger inde med en hel liste over SAGs billednumre?
Den er på vej fra anden kilde.
Så er en håndskrevet liste modtaget fra MFL - Hvem er frisk på at renskrive den, så vi kan søge i den?
--
To uger med ændrede tider for enkelte InterCityLyn og InterCity mellem Odense og København
Aftener med ændringer på regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener med ændret køreplan for to tog mellem Kalundborg og Østerport
Aftener, nætter og tidlige morgener med ændringer mellem Cph Lufthavn og Aarhus H