Avatar

HHGB SM 4

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 2/8 2024, 11:18 (115 dage siden)

Ifølge databasen blev HHGB SM 4 ophugget i 1982, men her er et billede, som fotografen bestemt mener, er optaget i februar 1984. Hvad er rigtigt?

[image]

--
[image]

Avatar

HHGB SM 4

af Morten Flindt Larsen, København K, 2/8 2024, 11:23 (115 dage siden) @ Tommy Nilsson

Ifølge databasen blev HHGB SM 4 ophugget i 1982, men her er et billede, som fotografen bestemt mener, er optaget i februar 1984. Hvad er rigtigt?

[image]

Ophugninger kunne ofte strække sig over flere år, så mon ikke det i databasen anførte år er det år, hvor ekvipagen er solgt til ophugning.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.

HHGB SM 4

af TorstenVig, 2/8 2024, 19:51 (115 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Jeg har billede af den på Lygten st. d. 22 april 1983 i delvis ophugget tilstand.

Avatar

HHGB SM 4

af Morten Flindt Larsen, København K, 2/8 2024, 20:36 (115 dage siden) @ TorstenVig

Jeg har billede af den på Lygten st. d. 22 april 1983 i delvis ophugget tilstand.

Det har jeg også. Der stod vist også en LNJ bivogn.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.

HHGB SM 4

af Jens H. Bondesen, 3/8 2024, 15:29 (114 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Jeg har billede af den på Lygten st. d. 22 april 1983 i delvis ophugget tilstand.


Det har jeg også. Der stod vist også en LNJ bivogn.

Hvis der stod en tidligere LNJ bivogn på København L (Nøl) i 1983, har den været gulmalet og tilhørt DSB.
Til gengæld stod LNJ SM 13 i træremisen. Den var på daværende tidspunkt malet i samme røde farve som LNJ’s Y-tog, der jo ikke havde den normale Y-togsfarve.

--
Venlig hilsen
Jens H B

Avatar

HHGB SM 4

af Morten Flindt Larsen, København K, 3/8 2024, 17:18 (114 dage siden) @ Jens H. Bondesen

Jeg har billede af den på Lygten st. d. 22 april 1983 i delvis ophugget tilstand.


Det har jeg også. Der stod vist også en LNJ bivogn.


Hvis der stod en tidligere LNJ bivogn på København L (Nøl) i 1983, har den været gulmalet og tilhørt DSB.
Til gengæld stod LNJ SM 13 i træremisen. Den var på daværende tidspunkt malet i samme røde farve som LNJ’s Y-tog, der jo ikke havde den normale Y-togsfarve.

Hmmm, jeg husker noget sølvfarvet, synes jeg, men det kan have været nogle år tidligere. Får se, når jeg engang får scannet mine negativer.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.

HHGB SM 4

af K564, 3/8 2024, 19:16 (114 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Hej

Der stod en OHJ Sp på Lygten i en periode.

[image]
OHJ Sp 225 København L november 1980 (kh)


Hilsner Keld

Avatar

HHGB SM 4

af Morten Flindt Larsen, København K, 3/8 2024, 19:19 (114 dage siden) @ K564

Hej Keld,

Det må være den, jeg kan huske. Den farvesammensætning smager jo lidt af både fugl og fisk. Tak. :-D

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.

HHGB SM 4

af Jens H. Bondesen, 3/8 2024, 15:17 (114 dage siden) @ Tommy Nilsson

Ifølge databasen blev HHGB SM 4 ophugget i 1982, men her er et billede, som fotografen bestemt mener, er optaget i februar 1984. Hvad er rigtigt?

HHGB SM 4 donerede først (1982) sit toilet til LNJ SM 13 (uden toilet 1952-1982).
I 1983 blev der skåret hul i front og tag for at udtage motoren til brug i LNJ SM 13, der var anslået at have kørt over 1.000.000 km.
Sæder og andre dele udtaget undervejs.
Senere doneredes yderligere dele til bl.a. nogle tidligere skinnebusser som DSB havde omdannet til mandskabsvogne for sporværktøjsdepotets maskiner.
HHGB SM 4 blev først skrottet helt i 1984 eller måske 1985.

--
Venlig hilsen
Jens H B

Avatar

HHGB SM 4

af Tommy Nilsson ⌂, Ringsted, 4/8 2024, 12:25 (113 dage siden) @ Jens H. Bondesen

HHGB SM 4 donerede først (1982) sit toilet til LNJ SM 13 (uden toilet 1952-1982).
I 1983 blev der skåret hul i front og tag for at udtage motoren til brug i LNJ SM 13, der var anslået at have kørt over 1.000.000 km.
Sæder og andre dele udtaget undervejs.
Senere doneredes yderligere dele til bl.a. nogle tidligere skinnebusser som DSB havde omdannet til mandskabsvogne for sporværktøjsdepotets maskiner.
HHGB SM 4 blev først skrottet helt i 1984 eller måske 1985.

Tak, så retter jeg databasen til "Ophugget 1984/85 på København L".

--
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak