En mandagsgætter med vintervejr
Det bliver vist fint sommervejr i dag. Så det må være på sin plads med et koldt gættebillede.
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Det bliver vist fint sommervejr i dag. Så det må være på sin plads med et koldt gættebillede.
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Det ligner noget nord for en stor å.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
Syd for en større å og nord for grænsen.
Mvh.
Poul.
BB
--
ئۇلغىك
Syd for en større å og nord for grænsen.
Mvh.
Poul.
Også nord for en større å og (i ældre tid) nord for en grænse. 😉
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
Stadigvæk med B som første bogstav og lige nord for en eksisterende grænse.
MVH
Søren
Stadigvæk med B som første bogstav og lige nord for en eksisterende grænse.
MVH
Søren
Og nord for en eksisterende å.
En station med et karakteristisk sporforløb.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
Æ Kringelbahn
--
ئۇلغىك
Stadigvæk med B som første bogstav og lige nord for en eksisterende grænse.
MVH
Søren
Og nord for en eksisterende å.En station med et karakteristisk sporforløb.
Ja, - i en årrække, men senere ændret igen.
Måske har Ove Nygaard været involveret i denne midlertidige ændring ?.
mvh.
Poul.
Stadigvæk med B som første bogstav og lige nord for en eksisterende grænse.
MVH
Søren
Og nord for en eksisterende å.En station med et karakteristisk sporforløb.
Ja, - i en årrække, men senere ændret igen.
Måske har Ove Nygaard været involveret i denne midlertidige ændring ?.mvh.
Poul.
Den betød i hvert fald, at lyntogene ikke bare kunne drøne igennem stationen som tidligere.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
Stadigvæk med B som første bogstav og lige nord for en eksisterende grænse.
MVH
Søren
Og nord for en eksisterende å.En station med et karakteristisk sporforløb.
Ja, - i en årrække, men senere ændret igen.
Måske har Ove Nygaard været involveret i denne midlertidige ændring ?.mvh.
Poul.
Den betød i hvert fald, at lyntogene ikke bare kunne drøne igennem stationen som tidligere.
Lavede Grimstrup Film ikke en hyggelig film om 3 jernbanearbejdere hvoraf de to var Lokomotivførere, som på deres kørsel tur retur til et jernbaneknudepunkt, kom forbi denne station. Og når de gjorde det, kom en tidligere medarbejder ud på perronen og hjalp med at tænde og slukke overkørslerne omkring stationen mens der blev rangeret...
Hilsen
Niels
Lavede Grimstrup Film ikke en hyggelig film om 3 jernbanearbejdere hvoraf de to var Lokomotivførere, som på deres kørsel tur retur til et jernbaneknudepunkt, kom forbi denne station. Og når de gjorde det, kom en tidligere medarbejder ud på perronen og hjalp med at tænde og slukke overkørslerne omkring stationen mens der blev rangeret...
Det er vist rigtig, og de tre hed vist Boye, Jørgen og Aage, om jeg husker rigtigt
Venlige hilsner
Niels H
--
Niels
Mon ikke vi er her hvor F 694 kom forbi i 1993.
--
Mvh.
Michael Julsrud
Stadigvæk med B som første bogstav og lige nord for en eksisterende grænse.
MVH
Søren
Og nord for en eksisterende å.En station med et karakteristisk sporforløb.
Ja, - i en årrække, men senere ændret igen.
Måske har Ove Nygaard været involveret i denne midlertidige ændring ?.mvh.
Poul.
Den betød i hvert fald, at lyntogene ikke bare kunne drøne igennem stationen som tidligere.
Det er så en tilsnigelse, at lyntogene drønede igennem; de standsede på stationen, men indkørselshastigheden har nok været en anelse højere, dengang de ikke skulle forcere en chikane-kurve.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
Mærkelig gættekonkurrence, hvor alle kender svaret, men vil ikke være den der skriver det.
Nu gør jeg det: Bylderup Bov station.
Det er sådan, det er i dette forum.
Hilsner Keld
Det er sådan, det er i dette forum.
Og er det der gør det interessant for vi, der har godt kendskab til Danmarks geografi og demografi, men måske ikke kender alle standsningssteder på nørdeniveau ( eller som en vis Ove har været udstationeret på stedet, uanset hvor...😉)
Det er sådan, det er i dette forum.
Hilsner Keld
Jamen, hvilken station var det, Thomas?!? Er gætteren løst?
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
Det er sådan, det er i dette forum.
Hilsner Keld
Jamen, hvilken station var det, Thomas?!? Er gætteren løst?
Mon ikke der er en eller anden, der har et billede af den "slangekurve" uden sne?
Det er sådan, det er i dette forum.
Hilsner Keld
Jamen, hvilken station var det, Thomas?!? Er gætteren løst?
Mon ikke der er en eller anden, der har et billede af den "slangekurve" uden sne?
Der findes et billede af omlægningen i Niels Jensen´s bog, "Sønderjyske Jernbaner", på side 15.
Mvh.
Poul.
Er stationen revet ned?
Er stationen revet ned?
Ja, du kan med forsel læse her: https://danskejernbaner.dk/vis.station.php?FORLOEB_ID=834 .
M.v.h.
Niels
Det er sådan, det er i dette forum.
Hilsner Keld
Jamen, hvilken station var det, Thomas?!? Er gætteren løst?
Mon ikke der er en eller anden, der har et billede af den "slangekurve" uden sne?
Der findes et billed af den i Niels Jensens bog om Sønderjydske baner.
Da jeg gik banen igennem i 2005 var kurven blevet "rettet ud".
Manøvren med slangekurven var at kunne brug en stump af det oprindelige "gennemkørselsspor" som læssespor, da driften som godsbane ikke gav anledning til togkrydsninger på stedet.
Jeg kan bekræfte, at slangekurven her befandt sig på Bylderup Bov station. Billedet er taget 22. februar 1979.
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen