Specialvogne
Specialvogn 175, Århus G 1964.
TGS 9228 med MY-overbygning Århus rangerbanegård 1964.
Fotos Fredslund, arkiv B Knudsen/Schmidt.
Mvh
Georg
Specialvogn 175, Århus G 1964.
TGS 9228 med MY-overbygning Århus rangerbanegård 1964.
Fotos Fredslund, arkiv B Knudsen/Schmidt.
Mvh
Georg
Skinneslibetoget hensat Langå 1965.
Foto Fredslund, arkiv B Knudsen/Schmidt.
Mvh
Georg
Interessant, Georg - og slibetoget er i "vores" database:
http://www.jernbanen.dk/dsb_specsolo.php?aar=1893&VognID=291 .
Bedste hilsener & tak
Niels
Her efterfølgeren, Speno ved Viby J 1973.
Hilsen Georg
Beklager dette handler ikke om disse vogne. Det handler om et billede du har i dit arkiv. Jeg er ved at skrive om den sidste "Fynsk Mælk" -vogn. Du har et billede fra Svendborg Havn 1975 , hvor mælkevognen står tæt på færgelejet. Må jeg "låne" dette til min hjemmeside om fynsk materiel. Ideen kunne være at få "reddet" den fra at blive ophugget hos SFvJ. Den, og så en "FAF-vogn" vil jeg omtale som nogle få tydelige vidnesbyrd om fynske godsvogne på skinnerne.
Fotograf og Arkiv vil blive påført under bilede, såfremt du giver lov.
Mvh. Steen Nielsen , www.detfyenskesidespor.wordpress.com
Beklager dette handler ikke om disse vogne. Det handler om et billede du har i dit arkiv. Jeg er ved at skrive om den sidste "Fynsk Mælk" -vogn. Du har et billede fra Svendborg Havn 1975 , hvor mælkevognen står tæt på færgelejet. Må jeg "låne" dette til min hjemmeside om fynsk materiel. Ideen kunne være at få "reddet" den fra at blive ophugget hos SFvJ. Den, og så en "FAF-vogn" vil jeg omtale som nogle få tydelige vidnesbyrd om fynske godsvogne på skinnerne.
Fotograf og Arkiv vil blive påført under bilede, såfremt du giver lov.Mvh. Steen Nielsen , www.detfyenskesidespor.wordpress.com
Var lige inde og se på siden, spændende!
Kom i tanker om at jeg for nok 15 år siden var igennem Middelfart på cykelferie og så et par vingesignaler stå foran en butik (fhv tanstation?) men nu er de væk. Nogen der kender historien?
Nold
Hej
ja - noget af den - som jeg husker det - slutning af 70erne/starten af 80erne i forrige årtusinde !!!!
en stor samler og modelbane interesseret Mogens havde en tankstation, hvor der også var modeltogssalg - og interesserede sig også for tog 1:1 - og igennem bekendte - fik han at vide at der var et sådant signal der skulle tages ned - og hvis nogen var interesseret i et sådant - så værsgo- og Mogens tænkte.....og som tænkt så gjort - og derfor stod det der. hvor præcis det kom fra - kan jeg dessværre ikke huske - men mener fra Fa - Es strækningen ( undskyld : Fredericia - Esbjerg ). og hvad der er blevet af det, såfremt det ikke står dermere - !!!???
mvh
henning h087
Hej Steen
Du må gerne bruge billedet af mælkevognen.
Mvh
Georg
Jeg takker for venligheden
og hvad der er blevet af det, såfremt det ikke står dermere - !!!???
mvh
henning h087
Var forbi for ca 3 år siden, da var de væk. Venlige mennesker i en nyåbnet modelbanebutik lidt længere nede i byen kunne desværre ikke hjælpe med oplysninger men var meget interesserede. Kan andre evt hjælpe?
Nold
Kom i tanker om at jeg for nok 15 år siden var igennem Middelfart på cykelferie og så et par vingesignaler stå foran en butik (fhv tanstation?) men nu er de væk. Nogen der kender historien?
Det var, som omtalt af Ho87, ganske rigtig Mogens (husker ikke efternavnet) som havde en modelforretning i en gammel benzinstation på stedet.
Mogens døde desværre for vel hen ved 5-6 år siden.
Så vidt jeg husker solgte enken butikken, hvor parret også boede privat, så der kunne opføres et supermarked på grunden.
Hvad der siden hen blev af signalerne ved jeg faktisk ikke.
Signaler tilgik vist en klub efter salg/auktion.
OKT som forretningen længere nede i byen hed, er også lukket ned, for her skete det samme som med Mogens
383 i Århus 1974.
407 12/10 1975 i Herning.
Mvh
Georg
Tjenestevogn 221 Sping Ar. Foto 1983 (Vestjylland).
Mvh
Georg
Der ligger en fakta-butik på grunden nu. Dengang, der var modeljernbaneforretning, kunne man tage plads på nogle 'taburetter' - det var kurvpuffere, der på denne måde fik et nyt liv. De var tunge at flytte rundt med. Så vidt, jeg husker, var det oprindeligt en Esso-tank med en bygning i bungalow-stil, og ud over armsignalet var der også nogle skilte opstillet. Når jeg kører forbi stedet på A 1 (ja, vi er nogle, der stadig bruger de gamle vejbetegnelser), ser jeg stadig signalet for mig (men jeg holder nu også godt øje med trafikken ellers!).
Med venlig hilsen,
FS1954
--
FS1954
Der ligger en fakta-butik på grunden nu. Dengang, der var modeljernbaneforretning, kunne man tage plads på nogle 'taburetter' - det var kurvpuffere, der på denne måde fik et nyt liv. De var tunge at flytte rundt med. Så vidt, jeg husker, var det oprindeligt en Esso-tank med en bygning i bungalow-stil, og ud over armsignalet var der også nogle skilte opstillet. Når jeg kører forbi stedet på A 1 (ja, vi er nogle, der stadig bruger de gamle vejbetegnelser), ser jeg stadig signalet for mig (men jeg holder nu også godt øje med trafikken ellers!).
Med venlig hilsen,
Jeg kom der også nogle gange med min far, og husker også miljøet som hyggeligt
Jeg mindes at han vist også havde en dræsine stående ude foran.
Mht. A1, så er det også en benævnelse der bliver brugt her i familien
Mht. A1, så er det også en benævnelse der bliver brugt her i familien
Der er et stykke mellem Kolding og Esbjerg hvor vejnavnet simpelthen er "Hovedvej A1"
Mht. A1, så er det også en benævnelse der bliver brugt her i familien
Der er et stykke mellem Kolding og Esbjerg hvor vejnavnet simpelthen er "Hovedvej A1"
Der kan man bare se, historie fornægter sig ikke
Mht. A1, så er det også en benævnelse der bliver brugt her i familien
Der er et stykke mellem Kolding og Esbjerg hvor vejnavnet simpelthen er "Hovedvej A1"
Der kan man bare se, historie fornægter sig ikke
Dette hæfte på 32 sider om Vestsallingbanen blev udgivet af Jernbanehistorisk Selskab i 1964 i anledning af banens 40 års jubilæum. I hæftet fortælles om banens forhistorie, anlæg, drift, stationer rullende materiel, nedlæggelsen osv.
Læs mereHøng-Tølløse Jernbane 1901-2001. Pris 310 kr.
Læs mere