Avatar

Restaureret lukket godsvogn 1965 - LØST!

af Morten Flindt Larsen, København K, 15/7 2024, 12:05 (55 dage siden) @ Ole Dinesen


Hej Peter,

Vognen har nu nok været opmagasineret i omladehallen (?) men er fotograferet ude på terrænet, og det sted, som du har spottet, er et godt bud på, hvor billedet er taget. En nyrestaureret museumsvogn fik nok heller ikke dengang lov til at stå udendørs ret længe.


Det er fra anden, sædvanligvis velunderrettet kilde tæt på begivenhederne bekræftet, at billederne er taget i Fredericia, hvilket nu fremgår af jernbanekilder.dk. Billederne er taget forud for opmagsinering i omlæssehallen.


Det stemmer nu ikke helt overens med artiklen i Vingehjulet nr. 13-1964, hvor de samme billeder er gengivet :-)


Hej Ole,

Okay så, ja se det vidste jeg ikke. Min kilde oplyser, at Jernbanemuseet v/ Dancker-Jensen havde vognen (+ en CU-vogn) stående i omladehallen, indtil denne ikke længere kunne låses af, fordi stationen havde brug for at kunne rangere igennem den (den blev senere revet ned). Så billederne er altså taget i 1964 og ikke i 1965, hvilket bliver rettet, og så må det være EFTER opmagasinering i omladehallen, da vognen flyttes til Varde. Stemmer det så overens? :-)


Nej :-) Vognen kom fra Nyborg og havde nogle timers ophold - hvor billederne formentlig er taget - i Fredericia, inden videre fart mod Varde. Jeg sender artiklen til dig senere i dag, hvis du ikke selv har adgang til den.

Tak for tilbuddet, Ole, men din ulejlighed er unødvendig. Årstallet er givetvis 1964 og stedet (er vi generelt enige om) Fredericia. Det er tilstrækkelig for jernbanekilder.dk, der jo ikke er en hjemmeside men blot en fotodatabase, hvor man kan finde materiale til brug i større epos. Tusind tak for din hjælp! :-) :-) :-)

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak