Avatar

.....og endnu mere vinterstation.....

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 7/7 2024, 13:10 (103 dage siden)

[image]

Ikke verdens bedste jernbanebillede. Men dog et jernbanebillede.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

.....og endnu mere vinterstation.....

af KimC, 7/7 2024, 13:18 (103 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Jeg antager at stationsbygningen nu er væk. Jeg antager også at der i stationens forkortelse er et bogstav som slet ikke indgik i stationens navn .

.....og endnu mere vinterstation.....

af Niels Munch, 7/7 2024, 13:39 (103 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Endnu en "sønderjyde" - stadig med "B"?

Jeg antager, at overkørselssignalet og teknikhytten hører til ovk. 82.

Bedste hilsener
Niels

.....og endnu mere vinterstation.....

af Søren Agerskov, 7/7 2024, 18:06 (102 dage siden) @ Niels Munch

Og forkortelsen var de tre første bogstaver i stationens navn.

MVH
Søren

Avatar

.....og endnu mere vinterstation.....

af Morten Flindt Larsen, København K, 8/7 2024, 13:28 (102 dage siden) @ UTJ

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.

.....og endnu mere vinterstation.....

af Lars, 7/7 2024, 19:05 (102 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Fint billede.

Man kan næsten høre "Kongeåen" suse forbi..

--
mvh
Lars

.....og endnu mere vinterstation.....

af Lars, 8/7 2024, 13:52 (102 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Der er blevet lidt bart, efter at stationsbygningen er væk.


[image]

--
mvh
Lars

Avatar

.....og endnu mere vinterstation.....

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 15/7 2024, 09:48 (95 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

[image]

Ikke verdens bedste jernbanebillede. Men dog et jernbanebillede.


Tak til alle, der deltog i sne-løjerne: Vi er ganske rigtigt i Bjerndrup. Stationsbygningerne Sønderborg-Padborg og Tørsbøl-Tinglev er (jo formentlig) bygget over samme læst - og vel med variationer. Jeg synes, de er ret fine - til gengæld kan de være svære at skelne fra hinanden. Som jeg lige husker det, er de to nævnte strækninger åbnet samtidig - vistnok i 1901.

Stationsbygningen i Bjerndrup blev angiveligt revet ned i 2001 pga. dårlig vedligeholdelse. Jeg har ikke forsket mere i oplysningerne - eller søgt dem verificeret.

Mit billede er taget 22. februar 1979.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

.....og endnu mere vinterstation.....

af UTJ, 15/7 2024, 10:46 (95 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Tak til alle, der deltog i sne-løjerne: Vi er ganske rigtigt i Bjerndrup. Stationsbygningerne Sønderborg-Padborg og Tørsbøl-Tinglev er (jo formentlig) bygget over samme læst - og vel med variationer. Jeg synes, de er ret fine - til gengæld kan de være svære at skelne fra hinanden. Som jeg lige husker det, er de to nævnte strækninger åbnet samtidig - vistnok i 1901.

Stationsbygningen i Bjerndrup blev angiveligt revet ned i 2001 pga. dårlig vedligeholdelse. Jeg har ikke forsket mere i oplysningerne - eller søgt dem verificeret.

Jeg gjorde en del i at finde tegningerne frem til Sønderborgbanen, som rigtignok var bygget som en forbindelse Padborg-Sønderborg med praktisk genvej til Tønder/Højer over Tinglev. De ligger på jernbanekilder og jeg mener at jeg fik nogenlunde fat i alle typer (de kopierede har overstregede navne på de bygninger de også viser, for der var en kopi liggende for alle stationer). Som så meget andet fra tysk tid i Sønderjylland er der gået hårdt til dem med gravemaskinen, da det jo er "udansk" (!).

--
ئۇلغىك

.....og endnu mere vinterstation.....

af Martin Wilde, 15/7 2024, 10:49 (95 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Byggestilen er formentlig en prøjsisk standard for den tid. Den ses også på strækningen Rendsburg-Kiel og på et par sidebaner omkring Wolsztyn i Polen, som på den tid var under prøjsisk styre. Og formentlig på langt flere strækninger.

DSB D820Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak