Joen Jensen - RHJ

af Niels Bay, 7/5 2013, 12:35 (4265 dage siden) @ Niels Bay

Jeg var desværre lige hurtig nok i mit foregående indlæg, hvilket har resulteret i nogle urigtige oplysninger, som jeg herved skal beklage.
Det viser sig, at M 4 til sidst også har fået parabolformede lygter. Derudover havde M 4 som den eneste delvist blændede døre i gavlene. Endvidere havde den kun én køler på taget, hvor de øvrige tre motorvogne havde to tagkølere.
Endelig var sirenerne på M 4 placeret på taget, på de andre sad de ved tagkanten. Sluttelig skal nævnes, at M 4 på den sydlige gavl havde monteret en stige, som lige anes på billede 1. Det er derfor M 4, der ses på alle tre billeder.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Danske privatbaner

Læs historien om:
CFL Cargo Danmark ApS
Østre Gasværk
Østre Gasværk

I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak