Gæt en lørdagsstation
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
En station på en banestrækning som trafikministeren vistnok allerede er bemyndiget til at nedlægge.
--
Med venlig hilsen
Thomas Rithmester
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
En station på en banestrækning som trafikministeren vistnok allerede er bemyndiget til at nedlægge
Kære Thomas
Det er ganske korrekt, og det lille ord vistnok kan derfor desværre udelades.
Bedste hilsner
Den anden Thomas
Jeg var forbi stationen 19.12.1976, hvor togføreren i tog 774, - som bestod af Mo 1977 + Cls 29-27 714 var ude og tømme postkassen...
Jeg var forbi stationen 19.12.1976, hvor togføreren i tog 774, - som bestod af Mo 1977 + Cls 29-27 714 var ude og tømme postkassen...
Der blev ikke sneryddet mere perron end allerhøjst nødvendigt.
Vi bemærker, at juletræet er tændt = ubetjent station. Jernbanekilder fortæller, at der er tale om trinbræt & sidespor. Harmonerer det?
M.v.h.
Thomas
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
I 2022 mistede stationens varehus sin træ-del.
6. juni 2022. (tdr)
--
Med venlig hilsen
Thomas Rithmester
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
I 2022 mistede stationens varehus sin træ-del.
6. juni 2022. (tdr)
.....og også signalhuset har på et eller andet tidspunkt måttet lade livet.....
M.v.h.
Thomas
Og læssesporet er også forsvundet, men enderampen findes stadig !.
mvh.
Poul.
Da billedet blev taget var den en station med fuldt signalanlæg. Der var ikke planmæssige krydsninger, men det skete ganske ofte i forbindelse med særtog. Der kan stadig krydses på stationen, der nu er fjernstyret.
Stationen er aldrig blevet passeret af lyntog, men af mange tog fremført af MK-FK!
Var det for øvrigt ikke netop her det sidste sted, hvor stationen blev sikret med armsignaler?
(Postkort, o. 1913)
Bedste hilsener
Niels
.....og også signalhuset har på et eller andet tidspunkt måttet lade livet.....M.v.h.
Thomas
Ja det forsvandt omkring år 2003
Nogen som evt. kan skaffe et foto af Endelæsserampen der skulle holde til "tungt materiel" ?
.....og også signalhuset har på et eller andet tidspunkt måttet lade livet.....M.v.h.
Thomas
Ja det forsvandt omkring år 2003Nogen som evt. kan skaffe et foto af Endelæsserampen der skulle holde til "tungt materiel" ?
Enderampen på Borris station. 30. marts 2019 (tdr)
--
Med venlig hilsen
Thomas Rithmester
I perioder kørte der særtog med tungt materiel, der fortsatte på egne bælter/hjul ad en vej i vestenden...
I perioder kørte der særtog med tungt materiel, der fortsatte på egne bælter/hjul ad en vej i vestenden...
Ja, og byens mest "berømte søn" var Karl Ejnar, som Finn Nørbygaard forevigede, og efter hvem -altså Karl Ejnar-en plads i byen er opkaldt.
"Kommer du over Tarm eller over Skjern", når du skal til Borris, var en af replikkerne...
Bedste hilsener
Ove af Erritsø
Jeg var forbi stationen 19.12.1976, hvor togføreren i tog 774, - som bestod af Mo 1977 + Cls 29-27 714 var ude og tømme postkassen...
Der blev ikke sneryddet mere perron end allerhøjst nødvendigt.Vi bemærker, at juletræet er tændt = ubetjent station. Jernbanekilder fortæller, at der er tale om trinbræt & sidespor. Harmonerer det?
Tak til alle, der gættede med. Vi er ganske rigtigt i Borris, og trådstartbilledet er taget den 5. august 1980.
Vi mangler stadig at få afklaret ekspeditionsstedets status: Er det en ubetjent station eller er det et trinbræt & sidespor? Det kan vel næppe være begge dele.
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Jeg var forbi stationen 19.12.1976, hvor togføreren i tog 774, - som bestod af Mo 1977 + Cls 29-27 714 var ude og tømme postkassen...
Der blev ikke sneryddet mere perron end allerhøjst nødvendigt.Vi bemærker, at juletræet er tændt = ubetjent station. Jernbanekilder fortæller, at der er tale om trinbræt & sidespor. Harmonerer det?
Tak til alle, der gættede med. Vi er ganske rigtigt i Borris, og trådstartbilledet er taget den 5. august 1980.Vi mangler stadig at få afklaret ekspeditionsstedets status: Er det en ubetjent station eller er det et trinbræt & sidespor? Det kan vel næppe være begge dele.
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Ubetjent station som "juletræet" viser.
Mvh.
Poul.
Jeg var forbi stationen 19.12.1976, hvor togføreren i tog 774, - som bestod af Mo 1977 + Cls 29-27 714 var ude og tømme postkassen...
Der blev ikke sneryddet mere perron end allerhøjst nødvendigt.Vi bemærker, at juletræet er tændt = ubetjent station. Jernbanekilder fortæller, at der er tale om trinbræt & sidespor. Harmonerer det?
Tak til alle, der gættede med. Vi er ganske rigtigt i Borris, og trådstartbilledet er taget den 5. august 1980.Vi mangler stadig at få afklaret ekspeditionsstedets status: Er det en ubetjent station eller er det et trinbræt & sidespor? Det kan vel næppe være begge dele.
Her måtte man, i huj og hast, erstatte det mekaniske sikringsanlæg med et relæsikringsanlæg som kunne fjernstyres fra Herning. Den eksterne rådgiver som var med til planlægge trafikken i forbindelse med Arrivas overtagelse efter DSB, havde overset, at det blev nødvendigt at bemande stationen permanent (som følge af faste krydsninger) og der var man ikke begejstrer for i Banestyrelsen (eller DSB bane?).
--
Svend
Jeg var forbi stationen 19.12.1976, hvor togføreren i tog 774, - som bestod af Mo 1977 + Cls 29-27 714 var ude og tømme postkassen...
Der blev ikke sneryddet mere perron end allerhøjst nødvendigt.Vi bemærker, at juletræet er tændt = ubetjent station. Jernbanekilder fortæller, at der er tale om trinbræt & sidespor. Harmonerer det?
Tak til alle, der gættede med. Vi er ganske rigtigt i Borris, og trådstartbilledet er taget den 5. august 1980.Vi mangler stadig at få afklaret ekspeditionsstedets status: Er det en ubetjent station eller er det et trinbræt & sidespor? Det kan vel næppe være begge dele.
Her måtte man, i huj og hast, erstatte det mekaniske sikringsanlæg med et relæsikringsanlæg som kunne fjernstyres fra Herning. Den eksterne rådgiver som var med til planlægge trafikken i forbindelse med Arrivas overtagelse efter DSB, havde overset, at det blev nødvendigt at bemande stationen permanent (som følge af faste krydsninger) og der var man ikke begejstrer for i Banestyrelsen (eller DSB bane?).
Det blev fjernstyret fra FC Esbjerg, idet Kibæk der hidtil havde været "fjernbetjent" fra Herning også blev fjernstyret fra FC Esbjerg samtidig med ibrugtagning af linjeblok.
Mvh.
Poul.
Jeg var forbi stationen 19.12.1976, hvor togføreren i tog 774, - som bestod af Mo 1977 + Cls 29-27 714 var ude og tømme postkassen...
Der blev ikke sneryddet mere perron end allerhøjst nødvendigt.Vi bemærker, at juletræet er tændt = ubetjent station. Jernbanekilder fortæller, at der er tale om trinbræt & sidespor. Harmonerer det?
Tak til alle, der gættede med. Vi er ganske rigtigt i Borris, og trådstartbilledet er taget den 5. august 1980.Vi mangler stadig at få afklaret ekspeditionsstedets status: Er det en ubetjent station eller er det et trinbræt & sidespor? Det kan vel næppe være begge dele.
Her måtte man, i huj og hast, erstatte det mekaniske sikringsanlæg med et relæsikringsanlæg som kunne fjernstyres fra Herning. Den eksterne rådgiver som var med til planlægge trafikken i forbindelse med Arrivas overtagelse efter DSB, havde overset, at det blev nødvendigt at bemande stationen permanent (som følge af faste krydsninger) og der var man ikke begejstrer for i Banestyrelsen (eller DSB bane?).
Det blev fjernstyret fra FC Esbjerg, idet Kibæk der hidtil havde været "fjernbetjent" fra Herning også blev fjernstyret fra FC Esbjerg samtidig med ibrugtagning af linjeblok.Mvh.
Poul.
Selvfølgelig. Lige på det punkt huskede jeg forkert, men det andet står til troende
--
Svend