Valse Triste - trist nyt fra trykvalsen
Kære Flemming
At udgive jernbane- og jernbanemodel tidsskrifter og lignende udgivelser herhjemme, er ligesom at være passager på RMS Titanic, med den viden vi har i dag. Man venter bare på at skibet skal ramme isbjerget, færdig bom!
Så set fra min stol (ex. Lokomotivet) troede jeg egentligt, det skulle ske før, men stædighed ”holdt det flydende”, godt gået
Ja, Flemming, du nævner selv årsagerne, manglende annoncer, manglende salg, biblioteker, kundeunderlaget bliver meget gråhårede (eller slet ingen hår) og de yngre læser ikke tidsskrifter. Men nok så vigtigt nævner du vores alle sammens dejlige, gode, pålidelige og altid til tiden, POSTVÆSENET/Post Nord eller hvad det nu hedder.
Posten var en – næsten den eneste vægtige grund – der lukkede Lokomotivet økonomisk. Selvfølgelig mindskedes antallet af forhandlere og dermed annoncer og salg og som på Spor og Baner nu, postvæsenet.
Lokomotivet havde forsendelsesomkostninger, der efterhånden oversteg kostprisen på bladet. Især de MANGE tidsskrifter der IKKE kom frem (håber i det mindste at man nød bladet) med dyre eftersendelser, ødelagte og krøllede blade, ja, listen var lang.
Flemming og ikke mindst ”the 1 U have 2 obey”, I GJORDE DET GODT, TAK!
To ting her til sidst, en elektronisk udgave, ja, tak og så synes jeg du skal tænke på ”hvad med alt det historisk skrevne” for eftertiden?
Du kunne jo kontakte ”Foreningen af Jernbaneforfattere” (Jernbaneforfatterforeningen@gmail.com), der netop her til efteråret inviterer til en konference om jernbanebogens fremtid!!
Endnu engang TAK for de mange gode oplevelser med bladet og nu er vi igen ”kollegaer” udi tidligere redaktører” !!
Hils fruen
Steff