Rangering på Teglholmen.
Det er "kunstnerisk frihed". Fotografen har også placeret KSB's remiseanlæg på Teglholmen.
Mon ikke det bliver rettet? KB er flinke til at korrigere fejlagtige stedsbestemmelser, når man henleder deres opmærksomhed. Således blev f.eks. billeder henført til "Assens-Årøsund" korrigeret til "Dampbådstrafik, Vejle Havn".
Det tror jeg ikke, det bliver. Det er fotografens eget navn på fotoserien. Og han er kunstner.
De nævnte Vejle-billeder, jeg fik korrigeret, var optaget af John E. Carrebye, og ham anser KB vist også som kunstner.
Jovist, men Carrebye har ikke givet sine værker titler, som Helmer-Petersen gjorde. 'Teglholmen III (Social fotografi)' er ikke en stedbestemmelsd udført af DKB selv.
Ikke desto mindre er Carrebye's billeder på KB også givet "titler", som f.eks. "Færge ankommer til havn" og "Passagerskib i havn". Hvordan du ser, om det er kunstneren eller KB, der har tildelt "titlen", kan jeg ikke gennemskue.PS: "Menigmands" kommentarer indskrives af KB under "kommentarer" til billedet.
I modsætning til 'Teglholmen III (Social fotografi)', som er kunstnerens tydeligvis konstruerede titel på en billedserie, måske til brug i en bog eller en udstilling, så er 'Færge ankommer til havn' blot en beskrivelse, af hvad man ser på billedet, ikke en hverken "Titel" elelr en titel. ALLE billeder i Rex er forsynet med en overskrift i fede typer, men der står intetsteds, at teksten med fede typer er egentlige titler, som man bruger det i fx jernbanekilder.dk. Så meget styr har DKB ikke på tingene; man har i mangel af en billedbase blot smidt billedsamlingen ind i Rex, som er et bogkatalogprogram, med en møggreb og knyttet nogle nødtørftige data til dem. Dateringen af billederne er også ofte helt ud i hampen.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.