Avatar

Knabstrup Station

af Morten Flindt Larsen, København K, 30/4 2024, 16:53 (206 dage siden) @ Anders
redigeret af Morten Flindt Larsen, 30/4 2024, 17:30

Hej, tak for svar.

Jeg synes nu ikke den ligger naturligt i forhold til linjeføring HK - KB.
Holbækvej nr 337
https://map.krak.dk/?c=55.664912,11.556244&z=17
Telgværks sporet var kun godsspor.
En bygning tilhørende stationen kan nok passe men direkte stationsbygning kan jeg ikke forstå

Teglværkssporet var ikke "kun godsspor" men hele årsagen til, at der overhovedet blev oprettet en holdeplads i Knabstrup. Der var stort set ikke andet at holde for her. Hvad skulle man dog i Knabstrup? I de første mange år var der næsten ingen persontrafik. Hvorfor er en bygning, hvor der kunne ekspederes gods, sendes banepakker og købes billetter i øvrigt ikke en stationsbygning? Og hvad mener du med "naturligt"? Natur har noget med blomster, bier og den slags at gøre. Jeg formoder, at teglværksejeren har opført bygningen, hvor den var mest praktisk beliggende for teglværket. Det er vist det mest normale at tænke praktisk, når det drejer sig om jernbaner og industri.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted

Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.

Læs mere
Veterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak