Frederikssundbanen - Oprangering ca. 1975-1985
De sidste år i 87-89 var det jo kun Bns-d. Det var jo det sidste sted med regulær dampvarme hos DSB. At så kedlerne på MX ikke var verdens bedste var jo noget helt andet. Af den grund havde DSB sørget for, at der var en håndværker fra værkstedet i Købehavn til stede hver morgen. Han var effektiv og har reddet mange togførere fra store sk...baller. I øvrigt måtte vi sende Bns-d 542 til stor reparation på varme systemet så sent som i marts 1989. S-togene skulle komme i maj, men skidtet virkede ikke, så den måtte til reparation. Det var der nogen der ikke syntes var nødvendigt, men det blev lavet. Trods alt.
Flemming
Mange tak for svar til jer begge.
Vi er nok mere ude i Bn vogne så.
Men var det så "rent" Bn og Bns eller var der f.eks. også BDn, og/eller Bn-i? Og ligeledes med styrevognen; var det bare Bns, eller var det f.eks. ABns og/eller ADns?Bedste hilsner
-Daniel