Dramatisk Esbjerg-postkort (med ?)
Hej PeterA,
Medens jeg tøvede en kende, pillede jeg lidt mere ved billedet:
..... men jeg kan nu bedre få underlitraet til at ligne et "F" end et "H". Og jeg kunne sikkert bringes til at hævde, at nummeret er 5-cifret. Til gengæld forbliver lastangivelsen utydelig. Kan ske, vognen har overlevet syndfloden?
PS: Jf. herværende database laster PF og PH lige meget, nemlig 12.500 kg.
Bedste hilsener
Niels
Jeg kan også bedst få det til "PF" og nummeret må være femcifret.
De to sidste cifre i nummeret læser jeg som "63" eller "68".
I basen er der 1809 vogne med litra PF og uden bremsehus.
En stor del er bygget 1910 og senere og er derfor uinteressante i denne sammenhæng.
Af de ældre vogne er der 11 med "63" og 11 med "68", i alt 22 vogne.
De er bygget på forskellige fabrikker og tidspunkter:
Zypen 1894 2 vogne
Zypen 1896 4 vogne
Zypen 1898 2 vogne
Zypen 1906 2 vogne
Vulcan 1900 2 vogne
Scandia 1901 2 vogne
Scandia 1902 2 vogne
Scandia 1905 2 vogne
Scandia 1909 4 vogne
Mon det er muligt at se forskel på vognene fra de forskellige fabrikker og derved indsnævre kandidatfeltet?
--
mvh
Lars