Dramatisk Esbjerg-postkort (med ?)

af Lars, 13/2 2024, 19:55 (219 dage siden) @ Niels Munch

Hej PeterA,

Medens jeg tøvede en kende, pillede jeg lidt mere ved billedet:

[image]

..... men jeg kan nu bedre få underlitraet til at ligne et "F" end et "H". Og jeg kunne sikkert bringes til at hævde, at nummeret er 5-cifret. Til gengæld forbliver lastangivelsen utydelig. Kan ske, vognen har overlevet syndfloden?

PS: Jf. herværende database laster PF og PH lige meget, nemlig 12.500 kg.

Bedste hilsener
Niels

Jeg kan også bedst få det til "PF" og nummeret må være femcifret.


[image]


De to sidste cifre i nummeret læser jeg som "63" eller "68".

I basen er der 1809 vogne med litra PF og uden bremsehus.

En stor del er bygget 1910 og senere og er derfor uinteressante i denne sammenhæng.

Af de ældre vogne er der 11 med "63" og 11 med "68", i alt 22 vogne.

De er bygget på forskellige fabrikker og tidspunkter:

Zypen 1894 2 vogne
Zypen 1896 4 vogne
Zypen 1898 2 vogne
Zypen 1906 2 vogne
Vulcan 1900 2 vogne
Scandia 1901 2 vogne
Scandia 1902 2 vogne
Scandia 1905 2 vogne
Scandia 1909 4 vogne

Mon det er muligt at se forskel på vognene fra de forskellige fabrikker og derved indsnævre kandidatfeltet?

--
mvh
Lars


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DB Cargo

Jernbanebøger

Orientekspressen

Orientekspressen. Pris 250 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak