Ulykke ved Eriknauer 9. november 1935 - Fjenneslev 1936
Blot et år efter ulykken ved Eriknauer var avisposttoget atter involveret i en ulykke, denne gang på Sjælland.
Toget blev fremført af P 904, der i krydsningen med hovedvej A 1 lige vest for Fjenneslev, den 16. november 1936 kl 2:23 ramte en personbil med fem personer, der var på vej mod København fra bryllupsfest i Broby ved Sorø. Alle fem døde på stedet.
Ulykken skyldtes misforståelser mellem ledvogteren – en afløser – og Fjenneslev station, så bommene var ikke lukket ned.
De fem personer var alle så frygteligt lemlæstet af den voldsomme kollision, at man ved oprydningen ikke havde overblik over om alle ligdele var samlet op. P 904 kunne efter nogle timer køre videre og først ved ankomsten til Korsør opdagede man et mandshoved på barrierepladen under røgkammeret. Mange kender sikkert det noget makabre billede af fronten på P 904 (hvor man også kan ane nogle af skaderne på lokomotivet efter kollisionen).
Forklaringen på at bommene ikke var lukket ned, var at ledvogteren var gået ud af sin hytte for at tænde bomlygterne. Derefter ville han lukke bommene, men da man fra Fjenneslev station ikke kunne se lys fra overkørslen, ringede man til ledvogteren for at sikre sig at han var vågen (angiveligt en helt normal opringning). Herved blev ledvogteren, der forsikrede at alt var i orden, afbrudt i udførelsen af sine pligter, og da han gik ud af hytten, kom toget med 100 km/t.
Toget omtaltes som avisposttoget i pressen, men omtalen korrigeres til at det ikke var ”avistoget” men et hurtigtkørende eksprestog med passagerer, post og aviser. Afgang fra København kl 1:30 og uden standsning over Sjælland med ankomst til Korsør kl 2:47.
P 904 var involveret i Vigerslevulykken i 1919 og senere som PR 904 i kollisionen ved Brørup 2. november 1951.
Overkørslen blev erstattet af viadukt i 1939.