Brandudsalg hos RHJ
Sommeren 1969 i Randers var brandvarm.
Alle billeder: Max Stenholt Rasmussen.
--
Sommeren 1969 i Randers var brandvarm.
Alle billeder: Max Stenholt Rasmussen.
--
Mon denne vognkasse kan identificeres?
--
RHJ var nedlagt et par måneder forinden - nærmere betegnet 31. marts 1969.
Det meste materiel blev hugget op bag banens remise i Randers. Branden skyldes sikkert gnister fra en skærebrænder
Vognkassen er fotograferet ved RHJs remise og værksted i Randers.
Banens 3 oprindelige personvogne B 1-3, Scandia 1883-1885, blev omkring 1930 bygget om til lukkede vogne E 1-3.
E 1-3 blev udrangeret i 1950 - og vognkassen er en af disse 3 vogne
Det meste materiel blev hugget op bag banens remise i Randers. Branden skyldes sikkert gnister fra en skærebrænder
Jeg tolkede billederne som at vognene blev afbrændt som en del af ophugningen.
Er numrene kendt? Den første er RHJ F 17.
--
Ilden er mere omfattende end eventuelt tilsigtet, siden brandvæsenet er tilkaldt.
På billederne ses RHJs sneplov. Den blev købt af en privatmand og eksisterer endnu - ved Djurslands Jernbanemuseum i Ryomgård
Her er historien om de virksomheder, der blev etableret ved Vassingerød i Nordsjælland i begyndelsen af forrige århundrede: Farum teglværker, Farum kalkværk, Farum kalkbrud, Sten- og gruskompagniet mv. Læs også om den normalsporede Lillerød-Farum Banen.
Læs mereTo uger med ændrede tider for enkelte InterCityLyn og InterCity mellem Odense og København
Aftener med ændringer på regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener med ændret køreplan for to tog mellem Kalundborg og Østerport
Aftener, nætter og tidlige morgener med ændringer mellem Cph Lufthavn og Aarhus H