
Bloch billeder - DSB MO
--
--
MO 1832 i Tinglev.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
Billede 1 - det kunne være 1852
endetal er 2
Mellem 8 og 2-tallet er der vist kun plads til et et-tal. Altså muligvis 1812. Den var også stationeret på Sjælland i 1973. Øvrige mulige på Sjælland i 1973 med endetal -2 kunne være 1802, 1842, 1872, og 1882 ganske kort. 1822, 1832 og 1852 var i vestområdet.
Og så er der kun 1862 tilbage. Den er til gengæld helt udelukket, for den havde stadig frontgitre og blev udrangeret med dem i 1978.
Så mit bud er 1812.
mvh PeterA
Billede 1. Billedteksten lyder "TFJ eller AHJ".
Billede 2. Billedteksten lyder "FFJ eller TFJ 1969".
Billede 3. HFHJ SM ?, Hundested ca 1969.
Billede 4. VLTJ SM ?, Lemvig 1970.
--
Billede 1. Billedteksten lyder "TFJ eller AHJ".
xHP-bus på RHJ, dvs strækning enten AHJ eller RHJ
Billede 2. Billedteksten lyder "FFJ eller TFJ 1969".
TFJ-bus på FFJ
Billede 3. HFHJ SM ?, Hundested ca 1969.
HFHJ Sm 1
Billede 4. VLTJ SM ?, Lemvig 1970.
VLTJ Sm 9 xOKMJ/OMB
--
ئۇلغىك
Billede 1. Billedteksten lyder "TFJ eller AHJ".
Det er enten RHJ eller AHJ.
Skinnebussen må være RHJ Ms 30, ex HP Ms 30, blev dog aldrig omlitreret.
--
Mvh.
Michael Julsrud
Billede nr. 2 er TFJ SM 6, eneste serie-2 skinnebus på TFJ.
M.v.h.
Niels
Billede 1. Grønnehave 1971.
Billede 2. Grønnehave 1971.
Billede 3. Helsingør 1971.
Billede 4. Helsingør 1971.
--
Billede 1. Grønnehave 1971.
Billede 2. Grønnehave 1971.
Billede 3. Helsingør 1971.
Billede 4. Helsingør 1971.
Sm 5 og/eller Sm 6. (Begge tidligere Horsens skinnebusser. Kan ses på den store tyfon)
Billede 1 er Sm 5 og de øvrige er Sm6
--
ئۇلغىك
Billede 2. Billedteksten lyder "FFJ eller TFJ 1969".
TFJ-bus på FFJ
Hvilken station?
--
Brovst
--
ئۇلغىك
Billede 1. Hedeland 1990. Schöma 2648 eller Schöma 2649?
Billede 2. Hedeland 1992. Den store må være ASEA Ts 333, men hvad er den lille blå sag? Det ligner Jenbacher 2513.
Billede 3. Brandhøj 1985. Billedteksten lyder "Vist maskine fra Bornholm".
--
Billede 1. Hedeland 1990. Schöma 2648 eller Schöma 2649?
Iflg. smalspor.dk er det Schöma 2647.
M.v.h.
Niels
Billede 3. Brandhøj 1985. Billedteksten lyder "Vist maskine fra Bornholm".
Det ligner grangiveligt et lokomotiv fra Rabækkeværket på Bornholm; de havde "hønsehus-førerhuse", hvoraf ikke 2 var ens. Det var undervognene til gengæld. Jeg fotograferede nogle af dem i 1962 og viste billederne til kommentering her: http://www.smalspor.dk/forum/forum_posts.asp?TID=156&PD=0 .
Desuden findes bl.a. dette på Bornholmske Billeder:
Rabækkeværket 1951. Foto: Algot Lindau Rasmussen, Bornholmske Billeder - ID: MUS181877.
M.v.h.
Niels
Billede 1. Langå 28/3 1971. Hvilken tender?
Billede 2. Ca 1971. Hvor?
Billede 3. GDS S 1 og et Y-tog den 4/7-71. Hvor?
Billede 4. Frederiksværk ca 1969. En ukendt Jung fra Stålvalseværket, og DSB S 740 i baggrunden.
--
Godaften i forummet!
Billede 2 ligner Enghave
v.h.
HansA
Billede 4. Frederiksværk ca 1969. En ukendt Jung fra Stålvalseværket, og DSB S 740 i baggrunden.
Jung-traktoren må være Stålvalseværkets R 11, som beholdt førerhus i fuld bredde.
M.v.h.
Niels
billede nr. 3 er Helsinge
Billede 2 er Enghave.
Lige under fodgængerbroen, hvor der var indskrænket fritrumsprofil for sporet til Carlsberg.
--
Hilsen Peter
S-togsmotorvognen på billede 2 er MM 732, den senere museumsvogn. Let genkendelig på taget i førerrumsenden, hvor alle spor af den forreste pantograf er fjernet. efter at den blev gennemrenoveret efter en brand i starten 60`erne. Interiøret blev helt fornyet i stil med MM 803-819, de senest leverede motorvogne fra 1962.
mvh PeterA
Billede 1. Langå 28/3 1971. Hvilken tender?
Det er i hvert fald en H II tender forrest. Ifølge listerne her på jernbanen.dk blev tenderne fra H786 og H788 ombygget til sneplove, så måske en af dem, hvis de to tendere på billedet er udtaget til ombygning?
Mvh
Jens
Billede 1 er antagelig tenderen fra H 786, som i april 1968 henstod i Langå og var blevet adskilt fra lokomotivet.
Anders
Billede 3. Helsingør 1971.
Vi er jo ved havnesporet forbi værftet i den skarpe kurve inden man krydser Kronborgvej. Er det så Grønnehaves rangermærke vi ser der?
--
Venligst
Michael Deichmann
Her er 6 billeder fra Mariager 1970.
Billede 1.
Billede 2.
Billede 3.
Billede 4.
Billede 5.
Billede 6. Vester Tørslev.
--
Ja det er billeder fra "MHVJs barndom"
Det var dengang, hvor vi samlede materiel sammen
Billede 2 APB M 1
Billede 3 FFJ M 1210
Billede 4 MFVJs remise
Billede 5 CML 2267
Billede 6 ETJ E 1
Børge
Foto 2 af APB M 1 var spejlvendt.
Anders
Billede 3. Brandhøj 1985. Billedteksten lyder "Vist maskine fra Bornholm".
Det ligner grangiveligt et lokomotiv fra Rabækkeværket på Bornholm; de havde "hønsehus-førerhuse", hvoraf ikke 2 var ens. Det var undervognene til gengæld. Jeg fotograferede nogle af dem i 1962 og viste billederne til kommentering her: http://www.smalspor.dk/forum/forum_posts.asp?TID=156&PD=0 .
Mon dette lok stadig eksisterer?
--
Billede 1. Slagelse ca 1971.
Billede 2. Slagelse ca 1971.
Billede 3. Lunderskov 1972.
--
Billede 1. Slagelse ca 1971.
Carlsson skinnebus ex SJ med kun 2 frontlanterner i B-enden: OHJ S 31.
M.v.h.
Niels
Billede 4 - DJK havde i 1969 arrangeret udflugt til Frederiksværk med S 740
Der var to DJK-ture med S 740: en den 24/11-1967 og en snetur den 16/2-1969. Billedet er fra den første tur, da det var 'rigtigt vintervejr' i februar 1969 og med HFHJs egne personvogne.
--
ئۇلغىك
Billede 1. Dette billede er angivet til at være fra Gøderup den 12/3 1972, men det kan vist ikke passe - Se næste billede.
Der er billeder fra Hedehusene, Roskilde, Viby Sj, Borup og Roskilde på samme rulle. Kan det være Kværkeby?
Billede 2.
De følgende to billeder har blot angivelsen "KLK særtog" - dato og sted ønskes.
Billede 3.
Billede 4.
--
Billede 4.
I bunken af R 963 billeder fandt jeg dette med angivelsen "Grindstedbanen 22/3 1970. Så er datoen på plads og antallet af mulige stationen begrænset.
--
Billede 1 er Kværkeby.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
Hej Tommy
Ja den eksisterer stadig.
Mvh
Carsten
Det passer godt med 1812, idet MO 1801-1816 havde "jerndøre" i fronten med "indsunken" frontrude. Dette har jeg selv observeret, og det er delvis bekræftet af salig Jens MO-Møller.
Venlig hilsen
Henrik
Billede 1. Grønnehave 1971.
Undskyld, men jeg er altså nødsaget til at spørge!
Hvad er den lille "fladvogn" til? Bagagetransport til/fra maskinen er mit gæt...
Billede 1. Grønnehave 1971.
Hvad er den lille "fladvogn" til? Bagagetransport til/fra maskinen er mit gæt...
Vi er jo ved værkstedet så det er vel en trolje til at transportere tunge ting rundt på området.
--
Venligst
Michael Deichmann