Hinnerup 1905 eller tidligere - nu med gæt
Mit bud er, at man af sparehensyn har undladt at anlægge en perron, så længe der ikke var brug for det, dvs. så længe der kun var krydsninger med ikke-personførende tog. Men det kan interesserede nok udlede af et kig i en køreplan. Så snart der ved en køreplanændring indførtes krydsende persontog, har baneafdelingen hurtigt (en dag gller to) kunne tømre en træperron sammen. Men det var et sidespring; hvad er det "underlige" ved billedet?
P.S. Måske er det tømmer til en træperron, der ligger helt ude til venstre. Netop omkring 1904 gennemførte DSB betydelige køreplanudvidelser i persontrafikken.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.