AM med forgreningsangivelse, Kværkeby-Ringsted 1961
Det giver jeg dig ikke ret i, Morten. Kilometreringen for AM-signalet med forgreningsangivelsen står så vidt jeg kan tyde det på billedet i km 61,1, og F-signalet med forgreningsangivelsen står i km 62,2.
Kun 1,1 km mellem et mellembloksignal og et fremskudt signal forekommer mig at være temmelig kort afstand for et tog der kører med 120 km/t. Det ser ud som om, at AM-signalet med forgreningsangivelse stod tættere på Ringsted end det gamle Adamshøj M-signal (Adamshøj-broen kan anes i baggrunden bag den tidligere Midtbane-viadukt). Har man ved etableringen af den automatiske mellemblok opdelt strækningen Adamshøj - Ringsted i to blokafsnit i stedet for tidligere ét for at få plads til flere men hurtigere kørende tog? (eller Kværkby - Ringsted i tre blokafsnit i stedet for tidligere to?).
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.