Der er tale om to forskellige tog, der får en ekstra tur til Mogenstrup. Lidt gennemgang af gamle planer fortæller lidt om togene:
Arbejdstog U fra Næstved kl. 14.15: Der er tale om videreførelse af tog 1311's motorvogn. Tog 1311 er en ML, der er kørt fra Frederikssund kl. 11.05 og landet i Næstved kl 14.01. Så er der vist lige tid til at hente CFM-vognen, der er reserve i Næstved, få den på næsen og så køre til Mogenstrup kl. 14.15. ML+CFM har 70 + 66 siddepladser, så det går vist til de 90 rejsende.
Arbejdstog V er tog 191, der er kørt fra Slagelse 22.02 og landet i Næstved kl. 23.16. Så er der vist lige tid til hurtigt omløb og så til Mogenstrup med hele toget forpå maskinen og uden tudehorn kl. 23.25. Tog 191's oprangering: O-maskine -CJA-CC-AD-EH med i alt 28 pladser på II kl. og 78 (30+48) på III kl. Ved at inddrage AD-vognens fine pladser bliver der også her plads til de ca. 90 rejsende, der på dette tidspunkt har fået eftermiddagskaffe, middag og nok også en svingom.
Jeg tilstår, at tog 191's oprangering er fra Togplan VI fra sommeren 1932. Den kan være ændret i 1933 (som jeg ikke har); erfaringsmæssigt skete der ikke altid de store ændringer ved almindelige køreplansskifter.
Venlig hilsen
Jens