DSB TL 9999
DSB TL 9999 blev bygget sammen af dele fra MW 118, MW 118 og ML 89.
En læser mener ikke, at ML 89 var donor til TL 9999 - Har han ret?
(Jeg har helt sikkert læst det et sted, men husker ikke hvor).
--
DSB TL 9999 blev bygget sammen af dele fra MW 118, MW 118 og ML 89.
En læser mener ikke, at ML 89 var donor til TL 9999 - Har han ret?
(Jeg har helt sikkert læst det et sted, men husker ikke hvor).
--
Mig bekendt (nu hhv. dengang: https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=435 ) indgik der ingen ML i skabelsen af TL 9999.
At dens bogier - ligesom bogier fra ML - omdannedes til skinneudlægningsvogne, er vist en anden sag.
M.v.h.
Niels
Mig bekendt (nu hhv. dengang: https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=435 ) indgik der ingen ML i skabelsen af TL 9999.
Jeg tror, vi har en forklaring: Der har været to DSB litra TL 9999 og det var "den første" TL 9999, der fik dele fra ML 89. Og det var ikke i 1943 men i 1935 - året efter, at ML 89 var udrangeret.
--
Kæmpelastbiler i svensk mine arbejder døgnet rundt uden fører
Rambøll-rapport afslører: Politikere blokerer for grøn flytrafik
Prisen styrtdykker: Snart er det billigere at skifte elbilens batteri end benzinbilens motor
Ekstraregning skræmmer: Lynetteholms-metro kommer på slankekur
Nye batterier skal fordoble energien i en elbil: Honda melder sig ind i kapløbet
Webmaster Tommy Nilsson var den 28. december 2001 i Ringsted midt i en snestorm. Det kom der denne fotoreportage ud af. Det lykkedes at holde kameraet nogenlunde fri for sne selv om sneen væltede ned.
Læs mere