Hvilken ost?
Her set i marts 2011
Her set i marts 2011
Der anes vist nogle spor i baggrunden, så det er nok et forlængst nedlagt sidespor.
--
Venligst
Michael Deichmann
Duemose?
mvh
Jørgen
Duemose?
Det var også min første tanke, men har der sådan været numre på osten ved sådan et sporskfte på et halvprivat sidespor?
jeg var også i tvivl om sidesporet var delt i to, men det var det ifølge EVP's sporplan.
Kilde: evp.dk - tegning Erik V. Pedersen.
Bestemt et godt bud, men så er billedet i hvert fald af ældre dato. Da jeg var forbi og lave jernbanearkæologi var der ikke noget ferrovialt ved sidesporet bortset fra noget svelleværk dybt i græsset.
--
Venligst
Michael Deichmann
Her set i marts 2011
Er det atypisk, at osten bærer både et bogstav og et tal? Hvis sporskiftet har nummeret “4”, ville osten også hedde “4”. Nu hedder osten så A 4, hvilket vil sige, at sporskiftet hedder A 4. Men A 4 er et underligt navn til et sporskifte. Hvis et sporskifte hedder noget med både et tal og et bogstav, ville tallet normalt komme først og bogstavet bagefter - i dette tilfælde altså “4 A”.
Eller hva’?
Kunne "A'et" ikke indikere noget om stationens navn - mere eller mindre tilfældigt ?
Bedste hilsener
Niels
Godmorgen
Det skulle vel ikke være et af sidesporerne nord for Esbjerg.
Hilsner Keld
Åh - marts 2011 har der ikke været nogen spor efter spor i Duemose.
--
Venligst
Michael Deichmann
Fin ost, uden synlige huller som den, mine unger - da de var små - kaldte "Gummitaler". Men vi skal nok ikke til Schweiz, snarere til Østdanmark, "gætter" jeg på.
M.v.h.
Niels
Men vi skal nok ikke til Schweiz, snarere til Østdanmark, "gætter" jeg på.
M.v.h.
Niels
Og ganske rigtigt
Kunne A ikke stå for Afløb ?
--
Med venlig hilsen
Henrik
Kunne A ikke stå for Afløb ?
Det kunne det godt, men gør det næppe ...
Kunne A ikke stå for Afløb ?
Hehehe, hvis jeg tager den 'lokalpatriotiske hat' på, kunne jeg godt få "A" til at stå for "Ama'r".
M.v.h.
Niels
Hehehe, hvis jeg tager den 'lokalpatriotiske hat' på, kunne jeg godt få "A" til at stå for "Ama'r".
M.v.h.
Niels
Og det gør du ret i!
Både den og andre oste fandt jeg ved den gamle Amagerbro station ved Uplandsgade.
DSB har også haft spor her, så måske det er for at adskille Amagerbanens sporskifter fra Statsbanernes, at man har givet dem et "A".
mvh
Søndenfjords
Hehehe, hvis jeg tager den 'lokalpatriotiske hat' på, kunne jeg godt få "A" til at stå for "Ama'r".
M.v.h.
Niels
Og det gør du ret i!
Både den og andre oste fandt jeg ved den gamle Amagerbro station ved Uplandsgade.
DSB har også haft spor her, så måske det er for at adskille Amagerbanens sporskifter fra Statsbanernes, at man har givet dem et "A".
mvh
Søndenfjords
Det tror jeg ikke. DSB overtog AB pr. 1. okt. 1975 og havde inden da ikke spor ved Uplandsgade. DSB havde overleveringssporene ved Store Møllevej, mens AB havde alle sporene ved Uplandsgade. Osten ser relativt nymalet ud, så A'et skal nok blot indikere, at det er Amagerbro station, og jeg formoder at nummeret indgik i Gb's "nummersystem", så man fx i tilfælde af uheld på en plan kunne se, hvor uheldet var sket, når der blev indrapporteret over telefonen/radioen.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
Det tror jeg ikke. DSB overtog AB pr. 1. okt. 1975 og havde inden da ikke spor ved Uplandsgade.
Salig EVP ved heldigvis bedre:
EVP's billedtekst: Sporplanen, som den så ud i trediverne, dvs. før stationens lukning i 1938. (EVP)
Det tror jeg ikke. DSB overtog AB pr. 1. okt. 1975 og havde inden da ikke spor ved Uplandsgade.
Salig EVP ved heldigvis bedre:
EVP's billedtekst: Sporplanen, som den så ud i trediverne, dvs. før stationens lukning i 1938. (EVP)
Men det det gør du tydeligvis ikke. Den tegning viser sporene ved Store Møllevej, og trådfotoet er taget ved Uplandsgade, ikke ved Store Møllevej.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
...... trådfotoet er taget ved Uplandsgade, ikke ved Store Møllevej
..... vel ca. samtidig med øvr. fotos i denne tråd: https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=19418 .
M.v.h.
Niels
...... trådfotoet er taget ved Uplandsgade, ikke ved Store Møllevej
..... vel ca. samtidig med øvr. fotos i denne tråd: https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=19418 .M.v.h.
Niels
Ja. Da DSB havde overtaget AB blev det stærkt nedslidte spor på banen renoveret, og i den forbindelse udskiftede man sporskifter (og oste) på Amagerbro station. De var ikke gule i privatbanetiden.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
Eksperter afviser 'birdstrike'-forklaring: Fatalt flystyrt i Sydkorea er et mysterium
Året der gik på MobilityTech: Elbil-boom og kampen mod de halvtomme busser
Udmelding fra Banedanmark chokerer politikere: Mangler 30 milliarder
To ud af tre elbusser fra Movia er 'Made in China': »En rigtig dårlig idé«
Minister kendte til CO2-bombe i trafikaftale: Informerede ikke Folketinget