Hej igen.
Jeg tror perspektivet snyder.
Som jeg ser det er mellemdækket meget lavere end man umiddelbart skulle tro - og der er noget længere afstand mellem motorvognen og mellemdækket end det umiddelbart ser ud til.
Jeg har forsøgt at tegne et rektangel ind i billedet, hvor siderne skal flugte med motorvognens sider og med færgens sidevæg. Bunden skal flugte med færgens dæk og toppen skal flugte med mellemdækkets underside ved buet konsol nr. 2 (set fra fotografens synspunkt).
Det er desværre med nogen usikkerhed, da dels motorvognens side ikke er plan, men har indskæring til døren - og da billedet ikke når ned til dækket det sted, hvor jeg har valgt at illustrere.
Men jeg håber, I kan se ideen i det.
Hvis jeg har ret, er mellemdækket ca. ud for midten af vinduerne i motorvognen.
Jeg vil også tro, at hvis mellemdækket skulle være helt oppe i højde med motorvognens tag, ville der være et sikkerhedsmæssigt problem. Motorvogn og mellemdæk ville være meget tætte på hinanden - og der ville ikke skulle så meget søgang til for at de stødte sammen.
Det sidste er jeg dog ikke helt sikker på - det er svært at overskue med et sådant perspektiv.
Bemærk også lysindfaldet lige over min gule firkant, som kunne tyde på, at der er fri adgang til at lyset kan skinne på det øverste af motorvognen.
Så jeg holder stadig på Prins Christian. Jeg vil heller ikke udelukke Christian IX, som også har sådanne skråstivere til at bære brodækket (eller hvad det nu hedder).
Hvis vi stadig ikke kan blive enige, er der så nogen, der kan finde nogle billeder, der viser, om nogen af motorfærgerne har sådanne skråstivere?
Jeg har ikke kunnet finde nogen.
M.v.h. Poul Erik.