Endnu et billede fra hovebanegården.
Et sjældent billede af Jan Walter, som ellers er kendt for sine fine sporvognsbilleder.
Billedet er fra 1949.
Et sjældent billede af Jan Walter, som ellers er kendt for sine fine sporvognsbilleder.
Billedet er fra 1949.
C(II) 707 - Tommy, det er da lige til databasen
--
Venligst
Michael Deichmann
Et sjældent billede af Jan Walter, som ellers er kendt for sine fine sporvognsbilleder.
Billedet er fra 1949.
Rejsegodsvognen må være en litra EF.
M.v.h.
Niels
Et sjældent billede af Jan Walter, som ellers er kendt for sine fine sporvognsbilleder.
Billedet er fra 1949.
Perronerne virker meget tomme og øde.
Det er vist et eftermiddagsbillede. Burde der ikke "ske noget" midt på dagen?
--
mvh
Lars
Et sjældent billede af Jan Walter, som ellers er kendt for sine fine sporvognsbilleder.
Billedet er fra 1949.
Perronerne virker meget tomme og øde.Det er vist et eftermiddagsbillede. Burde der ikke "ske noget" midt på dagen?
Perronerne var dengang ofte tomme og øde. Der var ikke så mange rejsende og tog som i dag.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
I 1972 var der flere rejsende på Københavns Hovedbanegård.
med venlig hilsen
Lars Møller Jensen.
Ja, den 15/3 1972 kl. 16.40 var der i hvert fald mange,
M v h
Georg
Den sædvanlige S-tog-uorden, hvor folk står som sild i en tønde på perronerne. Det er der meget af. Typisk DSB.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
Anvendelsen af en EF tyder på, at resten af toget kan have været rystevogne uden dynamoanlæg. De var afhængige af, at der der var en rejsegodsvogn med akkumulatorbatterier med, og det var netop en EF (kunne også være en CUK, der havde både dynamo og batteri til togbelysning). Feriebørnstog kunne ofte ses som EF-vogn med et antal CX-vogne. Da maskinen ikke har særtogsplader kunne det være et plantog, og så kunne oprangeringen være interessant. Desværre kan vi ikke se mere af toget.
Venlig hilsen
Jens
Prisen styrtdykker: Snart er det billigere at skifte elbilens batteri end benzinbilens motor
Ekstraregning skræmmer: Lynetteholms-metro kommer på slankekur
Nye batterier skal fordoble energien i en elbil: Honda melder sig ind i kapløbet
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt