Tre herrer (stedbestemmelse udbedes)
Et scannet affoto med en måske mulig stedbestemmelse når herreværelset har haft neuronerne i sving. Kan være smalspor, kan være udenfor kongeriget, hvem ved?
--
ئۇلغىك
Et scannet affoto med en måske mulig stedbestemmelse når herreværelset har haft neuronerne i sving. Kan være smalspor, kan være udenfor kongeriget, hvem ved?
--
ئۇلغىك
Ligner en bogievogn.
Bornholm?
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
Ligner en bogievogn.
Det tænker jeg også.
Bornholm?
Det generer mig, at tagkanten over endeperronen ser krum ud; på Bornholm var de vist vandrette.
Men vognen ser klein ud og kan være smalspor.
PS: Er "tagrytteren" ikke en bygning bagved?
M.v.h.
Niels
Ligner en bogievogn.
Det tænker jeg også.
Bornholm?
Det generer mig, at tagkanten over endeperronen ser krum ud; på Bornholm var de vist vandrette.
Men vognen ser klein ud og kan være smalspor.
PS: Er "tagrytteren" ikke en bygning bagved?
M.v.h.
Niels
Det ser "bornholmsk ud", og Niels's teori om, at "tagrytteren" er en bygning bagved, kan jeg tilslutte mig!
M.v.H.
Ove af Erritsø
Bornholm, det tror jeg ikke, jeg mener DBJs eneste vogne med små tvillingvinduer var den toakslede og de tre tidl. Skagensbanevogne, og de havde alle tagrytter.
Personvognen kunne ligne KEJs ene B-vogn der var ombygget med fladt tag (1 B- og 1 C-vogn fik tøndetag). De tre spor passer med Kolding Nord, så har fotografen stået på perronen foran stationsbygningen. Det der fejlagtigt (også af mig) blev set som tagrytter kunne være huset Utzonsgade 2, Kolding, link til street view.
https://www.google.com/maps/@55.4954431,9.4630201,3a,75y,318.05h,101.92t/data=!3m7!1e1!...
Personvognen kunne ligne KEJs ene B-vogn der var ombygget med fladt tag (1 B- og 1 C-vogn fik tøndetag). De tre spor passer med Kolding Nord, så har fotografen stået på perronen foran stationsbygningen. Det der fejlagtigt (også af mig) blev set som tagrytter kunne være huset Utzonsgade 2, Kolding
Hej Erik,
Godt set, absolut plausibelt. Vognen må således være den efter lokomotivet:
Starup holdeplads (Varmkær Station) - Kolding Egtved Banen. Lokomotivet er en af de to tidligere Horsens-Tørring Banen (HTB) lokomotiver, som KEJ købte i 1929 - enten HTB no. 1 eller HTB no. 3. Billedet er taget 30 maj 1930.
Fotograf: Ukendt. Øster Starup Lokalarkiv - Nummer: B1118. P.t. "klikbart".
M.v.h.
Niels
Hejsa,
Hvad mon "(Varmkær Station)" er for noget?
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
Fra stationen og ca 500 m mod Egtved er KEJ lavet til vej og hedder Varmkærvej, det er nok det de mener.
Hvad mon "(Varmkær Station)" er for noget?
Lokaliteten, hvor holdepladsen var beliggende, hed "Varmkær". Der var ca. 1 km til landsbyen "Starup", der også var sognets navn.
Hvad mon "(Varmkær Station)" er for noget?
Lokaliteten, hvor holdepladsen var beliggende hed "Varmkær". Der var ca. 1 km til landsbyen "Starup", der også var sognets navn.
Og?!? Det kan enhver jo se på et kort. I stedet for at skrive "(ved Varmkær)" spreder lokalarkivet misinformation om, at stationen har heddet Varmkær, og det har den ikke. Men sådan går det vel, når man sætter AI (her i betydningen: Alternativ Intelligens) til at registrere billeder.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
Og?!? Det kan enhver jo se på et kort. I stedet for at skrive "(ved Varmkær)" spreder lokalarkivet misinformation om, at stationen har heddet Varmkær, og det har den ikke. Men sådan går det vel, når man sætter AI (her i betydningen: Alternativ Intelligens) til at registrere billeder.
Misinformation?!? Det kunne evt. også skyldes, at bfm Anton Sørensen, som med familie beboede Starup station, ønskede at pointere, at han snarere boede i "Varmkær" end i "Starup". Det er ikke nødvendigvis alle lokalarkiver, der benytter sig af "alternativ intelligens". De kan sågar have lokalkendskab.
Og?!? Det kan enhver jo se på et kort. I stedet for at skrive "(ved Varmkær)" spreder lokalarkivet misinformation om, at stationen har heddet Varmkær, og det har den ikke. Men sådan går det vel, når man sætter AI (her i betydningen: Alternativ Intelligens) til at registrere billeder.
Misinformation?!? Det kunne evt. også skyldes, at bfm Anton Sørensen, som med familie beboede Starup station, ønskede at pointere, at han snarere boede i "Varmkær" end i "Starup". Det er ikke nødvendigvis alle lokalarkiver, der benytter sig af "alternativ intelligens". De kan sågar have lokalkendskab.
Ja. Misinformation. Lokalkendskabet burde strække sig til at vide, at der aldrig har eksisteret en "Varmkær Station", som det påstås. Men okay, hvis en baneformand hævder det, så må det jo være rigtigt. Den er dog svipset for Anton Sørensen eller lokalarkivets AI, for på dette foto har man ikke fået skrevet "Varmkær station", så hvis man uvidende søger på "Varmkær Station", får man ikke alle billederne derfra med, hvilket jo ellers det primære formål med en billeddatabase.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.
Ja. Misinformation. Lokalkendskabet burde strække sig til at vide, at der aldrig har eksisteret en "Varmkær Station", som det påstås. Men okay, hvis en baneformand hævder det, så må det jo være rigtigt. Den er dog svipset for Anton Sørensen eller lokalarkivets AI, for på dette foto har man ikke fået skrevet "Varmkær station", så hvis man uvidende søger på "Varmkær Station", får man ikke alle billederne derfra med, hvilket jo ellers det primære formål med en billeddatabase.
To uger med ændrede tider for enkelte InterCityLyn og InterCity mellem Odense og København
Aftener med ændringer på regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener med ændret køreplan for to tog mellem Kalundborg og Østerport
Aftener, nætter og tidlige morgener med ændringer mellem Cph Lufthavn og Aarhus H