Skævinge station

af Rasmus, 28/6 2023, 21:14 (450 dage siden)

Hej
Jeg har et par ældre foto taget på Skævinge station. Dateringen er ca. sidst i 1960erne, måske 1970, kan nogen komme med en mere præcis datering?
Vognene skulle til Frederiksværk Stålvalseværk
Hilsen Rasmus
[image]
[image]

Skævinge station

af Niels Munch, 29/6 2023, 09:06 (449 dage siden) @ Rasmus

Hej Rasmus,

Så vidt, jeg lige kan se, er det en "Durchladeträger" SSt 662 / Uaai 662.9, bygget i ét eksemplar 1964. Den hører til i "familien" Tragschnabelwagen.

Men hvornår, den har været på HFHJ, aner jeg ikke :-| .

M.v.h.
Niels

Skævinge station / Uaai

af Erik Sejersen, 29/6 2023, 17:16 (449 dage siden) @ Niels Munch

På jernbanekilder.dk http://www.jernbanekilder.dk/catalog/Billedarkiv/r/198769/viewmode=infoview/fc=2%3A5121 ses vognen (eller en tilsvarende ?) 20 80 0969 550-6 i 1969 men på København GB og Amagerbro og læsset med en anden transformator så det er ikke samme transport. Specialtransporter blev ofte omtalt i "Vingehjulet" så det er måske muligt at finde transporten der. Liliput laver/har lavet vognen i HO men med andre vognnumre som kat.nr 20900 og 220999.

Skævinge station / Uaai

af Søren fra KM ⌂, 30/6 2023, 20:41 (448 dage siden) @ Erik Sejersen

Kan transformatoren være til den 132 KV forbindelse fra Sverige via Borup som elektrostålværket fik på et tidspunkt?
Der har vist været en del bøvl med det værk siden de udenlandske ejere tog over...
-S

Skævinge station / Uaai

af Rasmus, 3/7 2023, 21:02 (445 dage siden) @ Søren fra KM

Hej
Tak for svar, nu kender jeg vogntypen, måske kommer dateringen senere
Hilsen Rasmus

Skævinge station

af Ole Wedel Nielsen, 22/7 2023, 20:44 (426 dage siden) @ Rasmus

Hej med jer. Jeg husker faktisk den vogn. Det var i 1972 eller ca deromkring, da transformatorstationen mellem Skævinge og Borup skulle have den leveret. Så den ankomme til Hillerød en tidlig morgen, men pga mange godsvogne den dag fik vi den ikke med i tog 513. Den blev senere på dagen kørt ud med særtog. Der var "beboelse" i den ene ende, hvor en tysker fra fabrikken i Stuttgart opholds sig. Senere vendte vognen tilbage med endnu en transformator.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak