Fra dengang der var damplokomotiver mv. til.
Hej Ole
Området har på en måde altid interesseret mig, nok mest p.g.a. havnebanerne (og Gb) med dets kuloplag og anden industri og (bl.a. B&W støberi). I søndags gik jeg en tur med Dansk Arkitektur Center for at få lidt mere baggrundsviden og ved et stop kunne jeg se toppen af bygningen, troede faktisk den var revet ned. Så afsted igår, man kan faktisk også KØRE rundt, de forskellige "øer" er forbundet med broer.
Området er jo TOTALT forandret, se billedet herunder fra 2013 fra "Nokken" siden. Ørstedværket kan jo ses til venstre. Området huser jo "Dieselhouse" med verdens største? B&W dieselmotor for elektricitets tilvirkning, besøg værd!
Man kan den dag idag, selvom TOTALT ombygget/udbygget/kanaliseret, stadig finde sporrester hist og pist, helt bevidst fået lov til at ligge. Helt oppe ved vejen til Sluseholmen/Amager står en gul stopbom!
Sidst endnu et billede af Petersens & Albecks tidligere kontorbygning fra den anden side. Bemærk kanalen, helt nygravet/anlagt i.f.m. boligbyggeriet.
At man som i det nye Århusgadekvarter i Nordhavnen nogle steder bor ALDELES FOR TÆT efter min mening, er en ting man skal forholde sig til som beboer, men omgivelserne med de mange kanaler gør det et besøg værd synes jeg, S-tog til Dybbelsbro og om et lille år to nye Metrostationer!!
Steff