PKL billeder - 1960-61
Nå, jeg blev arbejdsramt (det tager meget af ens fritid), men nu er der luft i kalenderen, så vi kan fortsætte.
Nye læsere kan evt begynde her.
--
Nå, jeg blev arbejdsramt (det tager meget af ens fritid), men nu er der luft i kalenderen, så vi kan fortsætte.
Nye læsere kan evt begynde her.
--
Hej
1. CP vogn
2. CU 41xx og CU 40xx
3. DD
4. Vigerslev Allé ved Valby Gasværk
5. Enghave remise
Hilsner Keld
Cirka 1960 er et vidt begreb,. En Düwag-vog i Enghave remise er bare ikke særlig sandsynligt i 1960; leverancen begyndte først om efteråret og linie 16 fik dem først i 1963 - og da ikke en serie 1-vogn med bageste skiltekasse på taget. Måske en prøvetur efter et besøg på hovedværkstedet?
venlig hilsen
Cirka 1960 er et vidt begreb.
Filmrullen før er fra 1960 - filmrullen efter er fra 1961.
--
GDS D 54?
GDS M 3, GDS M 4 eller GDS M 5 (det ligner et 3-tal)?
--
Hørve?
En D-maskine i Høng.
Fra en DJK-tur til Maribo 15/10-61.
LJ E 80 eller LJ E 82?
"Gå ikke over sporet - Der kommer tog!". DSB K 582 på Storstrømsbroen den 15/10-61.
--
Fra en DJK-tur til Maribo 15/10-61.
BC 17
--
ئۇلغىك
LJ E 80 eller LJ E 82?
E 82
--
ئۇلغىك
ja, helt klart Hørve
Numre på de to nærmeste vogne på forrige billede.
--
En DSB rutebil i Valby.
Hårlev?
Ingen oplysninger.
En OKMJ eller OMB motorvogn i Brenderup.
--
Hårlev?
Hårlev
Ingen oplysninger.
Ebeltoft - ETJ M 5>
--
ئۇلغىك
En OKMJ eller OMB motorvogn i Brenderup.
OKMJ Mh 11.
Mvh.
Poul.
En DSB rutebil i Valby.
Ja, det er en Volvo B-658 eller B655-08, og karosseriet ses at være fra "Smith, Mygind & Hüttemeier, SMH" i Svendborg, efter 1957 "Nordisk Karosserifabrik, NK". Et antal af denne bustype solgtes til Sverige i f.m. omstillingen til højrekørsel. Her blev de kaldt "gammeldanskar". Kan du evt. læse internnummeret under fenderen på forhjørnet?
M.v.h.
Niels
En DSB rutebil i Valby.
Kan du evt. læse internnummeret under fenderen på forhjørnet?
--
Hvis der står 579 er det en Volvo B655-08 med chassisnr. 624 indregistreret 18. maj 1956 med nummeret X 45.348 i Århus.
http://www.danskebusser.dk/bus/vognlister/vis_vognliste_soeg.php?reg=X45348
Hvad den så lige laver i Valby, men de er måske på vej til Sverige?
--
Venligst
Michael Deichmann
hvad hvis det er 379?
Mon denne R-maskine kan identificeres? Ifølge databasen var der flere hensatte R-maskiner i Sønderborg i 1964.
--
hvad hvis det er 379?
Hvis du selv søger på www.danskebusser.dk, vil du finde, at der ingen DSB-busser med nr. 379 er, hvis karrosseri er bygget i Svendborg.
M.v.h.
Niels
Med STOR usikkerhed 940, slampotte og MULIGVIS metalopbygning på tenderkulkasse????????????
Mvh
Steff
Billedet er muligvis fra Mariager og vognen til venstre muligvis CR 3622.
Tølløse? Vognen er Specialvogn 291.
Noget med strøm...
Samme som forrige.
--
Noget med strøm...
Samme som forrige.
Kunne ligne den Polytekniske Læreanstalts Stærkstrømafdelingens laboratorium på Østervold - der måske tester noget S-bane udstyr?
(Det er et kvalificeret gæt indrømmer jeg)
--
Venligst
Michael Deichmann
Billedet er muligvis fra Mariager og vognen til venstre muligvis CR 3622.
Formentlig CR 3622 og CML 2267
Tølløse? Vognen er Specialvogn 291.
Tølløse
--
ئۇلغىك
Mit bud er også 940 med et lille forbehold.
Der var hensat to R-maskiner i remisen i Sønderborg i nogle år, og det var 940 og 943.
R 940 blev hensat overkomplet i Fredericia 5/10 1961 og 943 ligeledes hensat overkomplet samme sted 31/8 1960. I december 1962 blev de begge flyttet til remisen i Sønderborg. 940 blev flyttet til Lunderskov januar 1965 og 943 til Padborg ligeledes januar 1965. 940 blev udrangeret 16/1 1967 og 943 12/12 1968.
Lidt mere om R 940 og 943:
R 940 blev leveret til 3. Maskinkreds 23/4 1913 til depotet i Aarhus. 943 til samme sted 6/5 1913. De to maskiner blev indsat i R-turen i Aarhus og det var mest Randers-Vamdrup. Aarhus fik altid leveret de nye R-maskiner først.
Efter nogle år begyndte man at sende de ældste ( altså 934 og frem) R-maskiner sydpå til 2.- og 5 maskinsektion til depoterne Nyborg og Esbjerg ( 940 til Esbjerg efterår 1921 og 943 til Nyborg forår 1923), og også efterhånden til Fredericia, der ellers havde klaret sig fint med K- og D-maskiner. I tiden før 1920 lå strækningskørsel mere til depoterne Nyborg, Aarhus og Esbjerg, hvor lidt groft sagt Fredericia nærmest var et stort rangermaskine depot.
3. Maskinkreds med sæde i distriktet i Aarhus omfattede depoterne på strækningen Horsens-Frederikshavn samt Djursland undtagen depoterne i Skanderborg og Langå. 3. Kreds har også været betegnet som "Distriktet", 3. Maskinsektion, Aarhus Tilsynsområde eller senest Ming Aarhus. Depotet i Langå hørte til 3. distrikt 4. Maskinsektion, Skanderborg også til 3. distrikt men under 5. Maskinsektion der havde sæde i Esbjerg indtil Knutzen kom forbi i 1932.
M v h
Georg