Avatar

Gug station - oplysninger om sidespor efterlyses

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 17/4 2023, 11:02 (596 dage siden)

Gug station var den første station man kom til, når man i 1969 eller tidligere tog toget fra Aalborg til Hadsund. EVP har denne skitse på evp.dk:


[image]

Strækningen Aalborg-Hadsund blev nedlagt 31. marts 1969.

I 1972 blev den nuværende havnebane Aalborg-Aalborg Øst åbnet for drift. Fra Aalborg og forbi Gug station og Lundergårde T&S var der tale om genbrug af Aalborg-Hadsund-strækningen. Fra et punkt mellem Lundergårde T&S og Gistrup station grener den nye strækning mod Aalborg Øst fra.

Jeg efterlyser oplysninger om sidesporet i Gug.

Som man kan se på EVP's skitse var der i Gug krydsningsspor samt et stikspor mod vest. Det vestlige sporforbindelse mellem hovedsporet og krydsningssporet er blevet fjernet efter 31. marts 1969, således at der tilbage kun blev et blindspor, der kunne betjenes af østgående rangertræk.

Mine spørgsmål er følgende:

Hvad blev blindsporet anvendt til? Kunne der ekspederes vognladningsvise godsforsendelser til/fra sidesporet? Strækningen Aalborg-Aalborg Øst ejes af Aalborg Havn, der ejes af Aalborg Kommune.

Man kan på internettet finde følgende udsagn: “Mod vest var der indtil 2004 et stikspor til en rampe, hvor sporet blev moderniseret“. Udsagnet er desværre uden kildeangivelse. Er der nogen der ligge inde med oplysninger om dette "moderniserede" stikspor? Hvorfor blev det moderniseret, og blev der ekspederet vognladningsvise godsforsendelser via sporet?

Såvel EVP som Ulf Holtrup og Holger B. D. Sørensen har fotograferet på stedet omkring nedlæggelsestidspunktet (dvs. 1968-1969). Jeg efterlyser hermed yngre billeder af sidesporet (1972-2004).

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Gug station - oplysninger om sidespor efterlyses

af BigRas, Emdrup, 17/4 2023, 13:32 (595 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hej Thomas.

I Oktober 1998 afholdt DJK-Udflugt afd. i samarbejde m LimFjords Banen, en afskedstur på den ovenfor nævnte strækning, med Frichs firkanten AHJ 5203, inden den skulle overflyttes til VSVT i Høng og samtidig "skifte ham" til OHJ 40.
Jeg og min far Jens-Christian Jensen, deltog på turen, som betalende rejse-deltagere. Hverken jeg eller min far kan erindre at der lå andet end hovedsporet i Gug. Og de fotos vi har optaget der, viser heller ingen tegn på et side-/blind-spor i Gug. (foto følger, så snart det er scannet ind).
Eneste sted jeg husker med blind- og stik-, var ude på Øst-havnen.

Sådan som jeg har fået det fortalt, så blev sporet på AHJ demonteret/fjernet efter lukningen af banen. Og så reetableret, da Aalborg havne-bane blev bygget.

Mvh. Big Ras

Avatar

Gug station - oplysninger om sidespor efterlyses

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 17/4 2023, 13:43 (595 dage siden) @ BigRas

I Oktober 1998 afholdt DJK-Udflugt afd. i samarbejde m LimFjords Banen, en afskedstur på den ovenfor nævnte strækning

Jeg og min far Jens-Christian Jensen, deltog på turen

Hverken jeg eller min far kan erindre at der lå andet end hovedsporet i Gug. Og de fotos vi har optaget der, viser heller ingen tegn på et side-/blind-spor i Gug. (foto følger, så snart det er scannet ind).

Sådan som jeg har fået det fortalt, så blev sporet på AHJ demonteret/fjernet efter lukningen af banen. Og så reetableret, da Aalborg havne-bane blev bygget

Kære "Big Ras"

Tak for tilbagemeldingen

Jeg forlod Aalborg i 1979 og vendte først tilbage i 2013. Så jeg har ikke kunnet følge med i, hvad der foregik "i marken" i Aalborg. Kigger man på

http://geonord.flyfotoarkivet.dk/

er det eneste sikre "fotobevis", at sidesporet lå der i 1988. Yngre luftfotos på nævnte hjemmeside er i for lav opløsning til, at sidesporets eksistens kan fastslås.

Jeg glæder mig til at se dine 1998-billeder.

Bedste hilsner

Thomas

Gug station - oplysninger om sidespor efterlyses

af michael julsrud, 17/4 2023, 14:10 (595 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

I Oktober 1998 afholdt DJK-Udflugt afd. i samarbejde m LimFjords Banen, en afskedstur på den ovenfor nævnte strækning

Jeg og min far Jens-Christian Jensen, deltog på turen

Hverken jeg eller min far kan erindre at der lå andet end hovedsporet i Gug. Og de fotos vi har optaget der, viser heller ingen tegn på et side-/blind-spor i Gug. (foto følger, så snart det er scannet ind).

Sådan som jeg har fået det fortalt, så blev sporet på AHJ demonteret/fjernet efter lukningen af banen. Og så reetableret, da Aalborg havne-bane blev bygget


Kære "Big Ras"

Tak for tilbagemeldingen

Jeg forlod Aalborg i 1979 og vendte først tilbage i 2013. Så jeg har ikke kunnet følge med i, hvad der foregik "i marken" i Aalborg. Kigger man på

http://geonord.flyfotoarkivet.dk/

er det eneste sikre "fotobevis", at sidesporet lå der i 1988. Yngre luftfotos på nævnte hjemmeside er i for lav opløsning til, at sidesporets eksistens kan fastslås.

Jeg glæder mig til at se dine 1998-billeder.

Bedste hilsner

Thomas

På 1988 billedet ses også læsserampen overfor stationen https://arkiv.dk/vis/2982554.

--
Mvh.

Michael Julsrud
[image][image]

Avatar

Gug station - oplysninger om sidespor efterlyses

af Morten Flindt Larsen, København K, 17/4 2023, 15:53 (595 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Gug station var den første station man kom til, når man i 1969 eller tidligere tog toget fra Aalborg til Hadsund. EVP har denne skitse på evp.dk:


[image]

Strækningen Aalborg-Hadsund blev nedlagt 31. marts 1969.

I 1972 blev den nuværende havnebane Aalborg-Aalborg Øst åbnet for drift. Fra Aalborg og forbi Gug station og Lundergårde T&S var der tale om genbrug af Aalborg-Hadsund-strækningen. Fra et punkt mellem Lundergårde T&S og Gistrup station grener den nye strækning mod Aalborg Øst fra.

Jeg efterlyser oplysninger om sidesporet i Gug.

Som man kan se på EVP's skitse var der i Gug krydsningsspor samt et stikspor mod vest. Det vestlige sporforbindelse mellem hovedsporet og krydsningssporet er blevet fjernet efter 31. marts 1969, således at der tilbage kun blev et blindspor, der kunne betjenes af østgående rangertræk.

Mine spørgsmål er følgende:

Hvad blev blindsporet anvendt til? Kunne der ekspederes vognladningsvise godsforsendelser til/fra sidesporet? Strækningen Aalborg-Aalborg Øst ejes af Aalborg Havn, der ejes af Aalborg Kommune.

Man kan på internettet finde følgende udsagn: “Mod vest var der indtil 2004 et stikspor til en rampe, hvor sporet blev moderniseret“. Udsagnet er desværre uden kildeangivelse. Er der nogen der ligge inde med oplysninger om dette "moderniserede" stikspor? Hvorfor blev det moderniseret, og blev der ekspederet vognladningsvise godsforsendelser via sporet?

Såvel EVP som Ulf Holtrup og Holger B. D. Sørensen har fotograferet på stedet omkring nedlæggelsestidspunktet (dvs. 1968-1969). Jeg efterlyser hermed yngre billeder af sidesporet (1972-2004).

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Hej Thomas,

Nu har jeg gennemset luftfotos fra både 1995 og 1999, og der ses ikke noget stikspor med rampe. Ved mit besøg på stedet omkring 1980, var der heller ikke noget. Jeg nøjedes med at fotografere stationsbygningen ved hovedsporet. Det første sidespor på Limfjordbanen, jeg er bekendt med, lå på den nye del af strækningen; for Hede Nielsen A/S ved Korinthvej.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.

Avatar

Gug station - oplysninger om sidespor efterlyses

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 17/4 2023, 17:12 (595 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Ved mit besøg på stedet omkring 1980, var der heller ikke noget

Hm..... i 1988 var der sidespor.

Avatar

Gug station - oplysninger om sidespor efterlyses

af Morten Flindt Larsen, København K, 17/4 2023, 17:23 (595 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Ved mit besøg på stedet omkring 1980, var der heller ikke noget


Hm..... i 1988 var der sidespor.

Vi må håbe, at nogen har fotograferet det. Det er jo ret langt oppe i tiden.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.

Avatar

Gug station - oplysninger om sidespor efterlyses

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 17/4 2023, 17:32 (595 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Ved mit besøg på stedet omkring 1980, var der heller ikke noget


Hm..... i 1988 var der sidespor.


Vi må håbe, at nogen har fotograferet det. Det er jo ret langt oppe i tiden.

Ja, det vi vi håbe. Der var i hvert fald én, der gjorde det i en flyvemaskine i 1988:

[image]Kilde: http://geonord.flyfotoarkivet.dk/ - vælg "Aalborg - 1988 (1:5.000)"

Avatar

Gug station - oplysninger om sidespor efterlyses

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 17/4 2023, 17:42 (595 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Ved mit besøg på stedet omkring 1980, var der heller ikke noget


Hm..... i 1988 var der sidespor.


Vi må håbe, at nogen har fotograferet det. Det er jo ret langt oppe i tiden.


Ja, det vi vi håbe. Der var i hvert fald én, der gjorde det i en flyvemaskine i 1988:

[image]Kilde: http://geonord.flyfotoarkivet.dk/ - vælg "Aalborg - 1988 (1:5.000)"

Det bliver mere og mere interessant. På samtlige luftfotos yngre end 1988 ses der ingen sidespor i Gug. Med denne undtagelse fra 2004:

[image]Kilde: https://arealinformation.miljoeportal.dk/html5/index.html?viewer=distribution

Hvad er det vi ser på billedet? Det ligner en Banedanmark-"arbejdsplads" af den midlertidige slags, der anvendes ved sporfornyelse mm. Jeg kan ikke, ved at kigge på billedet afgøre, om der skulle være etableret et midlertidigs sidespor på stedet. Hvis det har været tilfælde MÅ der være en eller anden fra Limfjordsbanen eller andre fra "nærområdet", der har været ude med fotografiapparatet?

Avatar

Gug station - oplysninger om sidespor efterlyses

af Morten Flindt Larsen, København K, 17/4 2023, 17:57 (595 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Ved mit besøg på stedet omkring 1980, var der heller ikke noget


Hm..... i 1988 var der sidespor.


Vi må håbe, at nogen har fotograferet det. Det er jo ret langt oppe i tiden.


Ja, det vi vi håbe. Der var i hvert fald én, der gjorde det i en flyvemaskine i 1988:

[image]Kilde: http://geonord.flyfotoarkivet.dk/ - vælg "Aalborg - 1988 (1:5.000)"


Det bliver mere og mere interessant. På samtlige luftfotos yngre end 1988 ses der ingen sidespor i Gug.

Og stiksporet ser på 1988-fotoet ikke nyanlagt ud. Jeg medgiver gerne, at min hukommelse fra stedet omkring 1980 kan være lidt 'frønnet'.

Den store bygning nær billedets centrum på ovenstående luftfoto er opført i 1986, så dateringen af fotoet er givetvis korrekt.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.

Avatar

Gug station - oplysninger om sidespor efterlyses

af Morten Flindt Larsen, København K, 17/4 2023, 18:04 (595 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Det bliver mere og mere interessant. På samtlige luftfotos yngre end 1988 ses der ingen sidespor i Gug. Med denne undtagelse fra 2004:

Det kan skyldes, at sporet har gemt sig i græsset og først er blevet "fremdraget" igen ved sporfornyelsen i 2004.

[image]Kilde: https://arealinformation.miljoeportal.dk/html5/index.html?viewer=distribution

Hvad er det vi ser på billedet? Det ligner en Banedanmark-"arbejdsplads" af den midlertidige slags, der anvendes ved sporfornyelse mm. Jeg kan ikke, ved at kigge på billedet afgøre, om der skulle være etableret et midlertidigs sidespor på stedet. Hvis det har været tilfælde MÅ der være en eller anden fra Limfjordsbanen eller andre fra "nærområdet", der har været ude med fotografiapparatet?

Men om sporet så har været benyttet til noget som helst mellem 1969 og 2004, er så en anden sag. Måske har det bare fået lov at blive liggende. Har det overhovedet haft forbindelse til hovedsporet?

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.

Avatar

Gug station - oplysninger om sidespor efterlyses

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 17/4 2023, 18:27 (595 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Det bliver mere og mere interessant. På samtlige luftfotos yngre end 1988 ses der ingen sidespor i Gug. Med denne undtagelse fra 2004:

[image]Kilde: https://arealinformation.miljoeportal.dk/html5/index.html?viewer=distribution

Hvad er det vi ser på billedet? Det ligner en Banedanmark-"arbejdsplads" af den midlertidige slags, der anvendes ved sporfornyelse mm. Jeg kan ikke, ved at kigge på billedet afgøre, om der skulle være etableret et midlertidigs sidespor på stedet. Hvis det har været tilfælde MÅ der være en eller anden fra Limfjordsbanen eller andre fra "nærområdet", der har været ude med fotografiapparatet?

Limfjordsbanen skriver på sin hjemmeside:

"De sidste 7 km af sporet er i 2004 blevet renoveret for 20 mio. kr. med nye betonsveller og ny ballast. Selve sporet renoveredes i 2015 for et tocifret millionbeløb".

Med "de sidste 7 km" må skulle forstås de 7 km, der ligger mellem Aalborg station og punktet mellem Lundergårde T&S og Gistrup station - altså den del af strækningen, som tidligere var en del af Aalborg-Hadsund Jernbane. At man skulle have lavet en "arbejdsplads i Gug" lyder derfor sandsynligt.

Avatar

Gug station - oplysninger om sidespor efterlyses

af Morten Flindt Larsen, København K, 17/4 2023, 18:37 (595 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Det bliver mere og mere interessant. På samtlige luftfotos yngre end 1988 ses der ingen


Med "de sidste 7 km" må skulle forstås de 7 km, der ligger mellem Aalborg station og punktet mellem Lundergårde T&S og Gistrup station - altså den del af strækningen, som tidligere var en del af Aalborg-Hadsund Jernbane. At man skulle have lavet en "arbejdsplads i Gug" lyder derfor sandsynligt.

Helt enig. Og det gamle sidespor må have ligget der hele tiden, efterladt af AHJ og mere eller mindre synligt fra luften alt efter årstidernes skriften. Det var stadig forbundet med hovedsporet i øst i 1988, kan jeg se. Måske har AHJ ladet det ligge i 1969 til brug ved sporoptagningen på resten af banen.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.

Avatar

Gug station - oplysninger om sidespor efterlyses

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 17/4 2023, 19:26 (595 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Det bliver mere og mere interessant. På samtlige luftfotos yngre end 1988 ses der ingen sidespor i Gug. Med denne undtagelse fra 2004:

[image]Kilde: https://arealinformation.miljoeportal.dk/html5/index.html?viewer=distribution

Hvad er det vi ser på billedet? Det ligner en Banedanmark-"arbejdsplads" af den midlertidige slags, der anvendes ved sporfornyelse mm. Jeg kan ikke, ved at kigge på billedet afgøre, om der skulle være etableret et midlertidigs sidespor på stedet. Hvis det har været tilfælde MÅ der være en eller anden fra Limfjordsbanen eller andre fra "nærområdet", der har været ude med fotografiapparatet?


Limfjordsbanen skriver på sin hjemmeside:

"De sidste 7 km af sporet er i 2004 blevet renoveret for 20 mio. kr. med nye betonsveller og ny ballast. Selve sporet renoveredes i 2015 for et tocifret millionbeløb".

Med "de sidste 7 km" må skulle forstås de 7 km, der ligger mellem Aalborg station og punktet mellem Lundergårde T&S og Gistrup station - altså den del af strækningen, som tidligere var en del af Aalborg-Hadsund Jernbane. At man skulle have lavet en "arbejdsplads i Gug" lyder derfor sandsynligt.

I følge en artikel i Nordjyske Stiftstidende 4. september 2003 "tvang" Banedanmark Aalborg Kommune til inden 1. maj 2004 at anvende ca. 20 mio. kr. på en sporrenovering (udskiftning af rådne sveller). Artiklen er ikke et bevis på et eventuelt sidespor i Gug, men det underbygger forklaringen om, at det vi ser på 2004-luftfotografiet formentlig er en midlertidig Banedanmark-arbejdsplads.

Avatar

Gug station - oplysninger om sidespor efterlyses

af Morten Flindt Larsen, København K, 17/4 2023, 16:04 (595 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen


Som man kan se på EVP's skitse var der i Gug krydsningsspor samt et stikspor mod vest. Det vestlige sporforbindelse mellem hovedsporet og krydsningssporet er blevet fjernet efter 31. marts 1969, således at der tilbage kun blev et blindspor, der kunne betjenes af østgående rangertræk.

Hvilke rangertræk? Banen var nedlagt og under likvidation, og Limfjordsbanen åbnede først 29.11.1972.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.

Avatar

Gug station - oplysninger om sidespor efterlyses

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 17/4 2023, 17:10 (595 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Hvilke rangertræk?

De rangertræk, der kørte på banen fra november 1972.

Gug station - oplysninger om sidespor efterlyses

af Asger Christiansen, 17/4 2023, 18:31 (595 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Jeg var ved Gug tidligere station den 1. august 1982 - anledningen var første driftsdag med DJKs nyrenoverede FFJ 34.

Sidesporet er ikke til at overse

[image]

Avatar

Gug station - oplysninger om sidespor efterlyses

af Morten Flindt Larsen, København K, 17/4 2023, 18:45 (595 dage siden) @ Asger Christiansen
redigeret af Morten Flindt Larsen, 17/4 2023, 19:02

Jeg var ved Gug tidligere station den 1. august 1982 - anledningen var første driftsdag med DJKs nyrenoverede FFJ 34.

Sidesporet er ikke til at overse

[image]

"The smoking gun" (og hvilken smuk smoking gun). :-D :-D :-D (har mænnerne mon tabt noget?)

At dømme efter skyggerne og perronkanten, er billedet set vest. Hvorfra stammer oplysningen om, at AHJ tog det vestlige sporskifte op i 1969?

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.

Gug station - oplysninger om sidespor efterlyses

af Asger Christiansen, 17/4 2023, 19:42 (595 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Ja, billedet er taget mod vest
der er tydeligvis kørt for nyligt på sidesporet
læsserampen for enden af sporet er vist ikke længere eksisterende dengang i 1982

[image]

Avatar

Gug station - oplysninger om sidespor efterlyses

af Morten Flindt Larsen, København K, 17/4 2023, 19:56 (595 dage siden) @ Asger Christiansen
redigeret af Morten Flindt Larsen, 17/4 2023, 20:23

Ja, billedet er taget mod vest
der er tydeligvis kørt for nyligt på sidesporet
læsserampen for enden af sporet er vist ikke længere eksisterende dengang i 1982

På de nyere luftfotos ses der kun sporskifte i øst. Sporet ser i vest ud til at ende i noget, der kan være en svellehund.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.

Gug station - oplysninger om sidespor efterlyses

af Søren Agerskov, 17/4 2023, 20:35 (595 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Jeg besøgte Limfjordsbanen i 2001, hvor jeg fra bagperronen fotograferede flere steder på strækningen, blandt andet dette billede af indgangssporskiftet i østenden af Gug station. Billedet er en scanning af papirbilledet, da negativet er pakket langt ned.

Det er lidt dunkelt, hvor meget spor der gemmer sig i krattet; men både spor, ballast og sporskifte ser nyere ud end fra AHJ-tiden.

Stationsbygningen ligger til højre ud for personerne i baggrunden.

MVH
Søren
[image]

Gug station - oplysninger om sidespor efterlyses

af Martin Wilde, 17/4 2023, 22:45 (595 dage siden) @ Asger Christiansen

der er tydeligvis kørt for nyligt på sidesporet

Ja, i hvert fald med skinnecykel.
Limfjordsbanen lavede i en del år og i hvert fald i sommeren 1986, da jeg første gang kørte med, den gimmick, at et af medlemmerne tog i mod toget ved overkørslen i vestenden af Gug Station, formentlig var vedkommende udstationeret til at sætte gang i overkørselsanlægget eller hjalp med at sikre det med flag. Efter toget var standset ved perronen kørte den udstationerede forbi toget på skinnecykel på sidesporet hen til togets forende, hvor der blev givet afgang.
Så jeg vil foreslå Thomas Boberg at gå en tur forbi Limfjordsbanens remise - det er ikke så langt fra hvor du bor - og spørge nogle af de gamle medlemmer, hvad de kan huske om sidesporet i Gug.
Martin

Gug station - oplysninger om sidespor efterlyses

af michael julsrud, 18/4 2023, 16:22 (594 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Lånte for snart 20 år siden en stak billeder fra projektet med at lave sporet fra Aalborg til Aalborg Østhavn.

Dette billede er jeg ret sikker på er fra Gug.


[image]

--
Mvh.

Michael Julsrud
[image][image]

Gug station - oplysninger om sidespor efterlyses

af michael julsrud, 18/4 2023, 16:45 (594 dage siden) @ michael julsrud

Og så får i resten af de billeder jeg lånte.
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image][image][image][image]

--
Mvh.

Michael Julsrud
[image][image]

Avatar

Gug station - oplysninger om sidespor efterlyses

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 18/4 2023, 16:49 (594 dage siden) @ michael julsrud

Og så får i resten af de billeder jeg lånte

Kære Michael

Tak for kigget - interessante billeder.

Bedste hilsner

Thomas

Avatar

Gug station - oplysninger om sidespor efterlyses

af Morten Flindt Larsen, København K, 18/4 2023, 18:45 (594 dage siden) @ michael julsrud

Lånte for snart 20 år siden en stak billeder fra projektet med at lave sporet fra Aalborg til Aalborg Østhavn.

Dette billede er jeg ret sikker på er fra Gug.


[image]

Transformatortårnet stemmer.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak